söndag 17 april 2011

Aktiv dag

Nettanz tyckte att jag skulle skicka filmerna till henne eller sälja dom på Tradera. Det är inspelade filmer som vi spelat in från tv:n till videoband. Så sälja dom går inte och för dyrt för att skicka. Alla filmerna är rensade idag. Så det stora högen med filmer som inte fick plats i filmpallen fick numera plats i filmpallen och golvet är fritt igen. Vi har gjort iordning altanen. Tyvärr kunde vi inte sitta där. Det var en snäll fågel som hade bajjat en massa på soffan bland annat så vi spolade av allt med vattenslangen. Vilken gör att det var för blött för att ta ut dynorna. Så jag hoppas på lika fint väder imorgon. S och jag har varit i skogen och letat stora stenar som vi ska bygga landdel av till sköldpaddorna. Nu vill vi inte lägga ut mer pengar på dom. Alla fönster är utplockade. Imorgon kommer dom och byter fönstrena och ballkongdörren. S och jag har även varit på Jysk och köpt rullgardiner. Det är gas mellan dom två rutorna som är på dom nya fönsterna så man kan inte sätta dit en persienn. Fönstrena är något större än dom fönsterna vi har så vi kan i alla fall inte flytta över persiennerna. Vi har även lagat en garderob som står i lekrummet, bakdelen hade ramlat av. När vi ändå var på Jysk smet vi in på Coop som ligger i samma hus och hämtade ut en gratis grillkorv som jag ska prova för Smartson. M lagade kvällsmaten idag. Han är ju snart färdig till kock och vill bara laga lyxmat. Idag blev det fläskfile (köpt på rabatt, skäms eftersom jag inte vill köpa sånt kött längre), potatiskroketter (färdiga från Coop bara att värma) och hemgjord bernaisås. Recept finns här.

1 kommentar:

Anonym sa...

hej.
hehe,jasså jag trodde det va dvd filmer!!!

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...