lördag 12 februari 2011

Hjältar och hjälp

L hostar fortfarande. Även om det inte är flera gånger/minut och inte hosta lungorna ur sig. Hon har blivit piggare och leker på sitt rum och har börjat klaga över att hon har tråkigt. Imorse sa hon att hostmedicinen var hennes hjälte. För den gjorde så att hon kände sig bättre.



Jag vet inte vad maken drabbats av för bacill. Han har hållit på med mitt ena projekt en stor del av dagen. + att han har börjat rensa i alla 100 högar som han har liggandes överallt. Jag bad honom börja rensa 5 minuter/dag. Sen helt plötsligt kommer alla högar att vara borta + att man kan komma in i hobbyrummet igen. Men han kanske fick dåligt samvete för att han vägrade att följa med till Myrorna. Så det blev ingen bokhylla. Nu har vi en mindre bil så vi måste hyra släp för att få hem större saker. Förut gick dom in i bilen. Jag får inte köra släp därför måste maken med. Annars hade jag åkt dit själv.


Till mys ikväll blir det chokladbollstårta. Utmaningen på söta saker var nygammalt. Chokladbollstårta är en ny variant av chokladbollar. Sen ville maken ha hemgjord kola.Så det blir det också. Det är lite lättare att få maken att göra det jag vill om han är nöjd i magen. Sen tänkte jag att vi skulle prova mina hemgjorda cidersorter. Det står även två flaskor solvin i matkällaren. Dom skulle drickas upp innan nyår så vi ska provsmaka dom med. Maken tyckte nässelcidern (egentligen nässelöl) smakade hö sist. Men vi har slut på vin så han kanske tycker annorlunda idag. Det andra är äppelcider, när jag smakade det sist smakade det allt annat än gott. Men det kanske har stått till sig. Annars häller jag ut dom flaskorna idag.


Jag har hela tiden tänkt att det är lång tid kvar till min kurs. Men det är ju inte det så nu börjar jag bli mer och mer nervös. Jag har minst 5 böcker kvar att läsa, jag måste skriva upp ännu mer vad jag ska säga. Jag måste skriva en massa frågor som deltagarna ska få svara på. Jag skulle behöva gå till frissan och skaffa en frisyr i mitt frisyrlösa hår. Som numera är ännu mer frisyrlöst, hårspännet som jag alltid har i min tofs gick sönder igår. Snyft. Jag har haft det hårspännet varje dag i 5 år. Jag skulle behöva gå ner 15 kilo. Och allt detta ska ske innan måndag helst. Sen sitter tänk om monstret bredvid mig på axeln. Tänk om deltagarna tror att jag hux flux ska förändra deras liv så det blir enklare. Som att jag kan trolla. Jag ska ju bara komma med förslag och redskap och tala om så här gör jag.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...