torsdag 17 februari 2011

Ett projekt klart

Maken fyller år idag och vi ska ha kalas. Han ville ha en fransk chokladtårta så det har jag gjort. Recept finns här. Jag använde rosformen jag fick av mamma i julklapp. Makens mamma sa att eftersom maken fyller 45 och det tydligen räknas som jämt. Så jag har även gjort en kladdkaka som back up om inte chokladtårtan räcker. Recept finns här. Maken har ju redan fått sin skitroliga present. En toa. Alla som ville var med och samlade till den. Maken sover med boxershorts. Några av shortsen har mer hål än shorts och det har L sett. Så hon ville ge pappa nya kalsonger i present. Hon valde dom själv. Undra vad maken säger om att sova i kalsonger med dödskallar på ?
Ett av mina projekt är klart. Jag köpte ett rivjärn för 10 kronor på begagnataffären. Lampan som hänger i fönstret har glaset spruckit på så maken tog elen från den.En alldeles unik som ingen annan har rivjärnslampa. Nu är det bara alla andra sjuttitolv projekt kvar.

2 kommentarer:

anette sa...

fin blogg

Växla ner sa...

tråkigt att hon inte gillade din kurs, men det är väl bra hon säger till då, hon har ju betalat pengar för det också, men kanske varit schysstare och sagt det direkt till dig, men kursen är ju till för er alla så du får väl se till hon blir delaktig, kanske genom att fråga just henne vad hon vill ha ut.

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...