lördag 29 januari 2011

M-längtan

Längtar snart ihjäl mig efter M. En vecka 10 dagar har vi varit ifrån varandra tidigare. Han har stannat hemma själv dom sista semestrarna. Men 12 veckor!! Snart har det i alla fall gått 2 av dom 12 veckorna. Efter att M:s kompis åkte hem i torsdags så fick M inte bo kvar i stugan. Han bor nu i ett rum utan toa, kök och tv. Det finns bara en säng, ett skrivbord, 2 garderober och en fåtölj på hans rum. Så nu kan han varken se på tv eller hålla på med datorn. Han delar toa med 2 andra som också bor i den nya stugan. Imorgon ska vi åka till det stora köpcentret på andra sidan stora staden och köpa en bärbar dator. Den ska vara familjens. Maken ska åka med den till M nästa helg. Då får vi förhoppningsvis reda på lite mer om varför hans kompis åkte hem. Tyvärr kostar datorn 3000 kronor, pengar som vi inte har men det får lösa sig på något vis. Makens mamma och pappa behöver en ny dator och ska köpa en av våra gamla för 300 kronor så det får vara en del av pengarna till den nya datorn.För länge sedan när jag nappade på en massa erbjudanden från tidningar. Köp 4 nummer få det och det bara 49 kronor och liknande så tog jag en prenumeration bara för att det var med en slags zap usb som gjorde att man kunde se på tv i datorn. Jag svär fortfarande över våra höga tvkostnader och tänkte få ner dom lite. Vi har inte använt den men maken kom på den nu och provade den på sin bärbara jobbdator. Och den fungerade. Maken ska ta med den till M så nästa helg kommer M att få både dator, tv och djungelvrål. Det ska bli väldigt skönt att maken får träffa M så vi får reda på hur han har det. Det är svårt att avgöra hur han egentligen trivs i telefonen. Bättre att se med egna ögon.
När vi frågade om det var något särskilt han ville ha svarade han djungelvrål. Ska bli så skönt att maken åker dit och kollar läget. Vi har inte råd med hotellrum så han åker till husvagnen. Därifrån är det bara 35 mil istället för 55 mil om han skulle åkt hemifrån.S har varit på teater med sin klass i huvudstaden. Dom har sett Djungelboken. Den var väldigt bra. Men en av S kompisar hade blivit bestulen på sin väska med bland annat 800 kronor i så det var mindre kul. Jag har kört med köksterapi idag med. Nytt smör, recept finns här. I min smörbytta som jag köpt på Tradera så nu har jag två. En i glas och en i porslin.Jag har bakat långpannebröd. Recept finns här. Jag läste om en kille som bakade allt sin familjs bröd. Varför är det bara en massa killar som bloggar om hur dom bakar allt bröd?? För att brödet skulle bli gratis att göra så bakade han även till sina grannar. Grannarna betalade vad ingredienserna kostade så killens familj fick sitt bröd gratis. Så skulle jag också vilja ha det men vem vill köpa mitt hembakade bröd??L och jag har målat nästa laddning trolldeg. Nu ska det torka sen tänkte jag göra klart imorgon. Så då kommer vad jag ska ha familjen P till. Maken har börjat byta toalett på kill/gästtoan.Vi ska investera i en ny packning och en ny kran imorgon när vi åker till det stora köpcentret på andra sidan stora staden. Dom har suttit sen huset byggdes 1971 så dom är inte riktigt täta dom heller.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...