tisdag 21 december 2010

Bytt är bytt men inte allt

Facebook bytet gick bra. Egentligen var det inget byte men hon hade en efterlysning ute på leksaker till en 8 åring så jag gjorde ett byte för att vara snäll. Det vi fick var skridskor i storlek 36, längdåkningsskidor och pjäxor också i storlek 36. M blev lite småsur för på lunchen hade han precis sagt att han ville ha nya längdåkningsskidor och så fick L det. Skidorna vi har är från jag var liten så dom har några år på nacken. L rensade ut några av alla sina minst 20 Barbisar och gav i utbyte. Ett helt klart bra byte. Hon som skulle byta våran barnstol mot en flaska vin kom aldrig. Tråkigt eftersom maken såg fram emot ett glas vin.
På min att göra inför julen lista har det inte försvunnit något. Jag ska fortfarande:
göra klart matklapparna (det är bara en kvar, väntar på glykoset från Ica)
slå in matklapparna
köpa julmat (kommer ikväll när jag jobbar, hemkörning från Ica)
griljera skinka
göra julgodis ( fyra är klara, en kvar)
slå in dass och lekstuga (dom får dom oinslagna, hur slår man in pepparkakshus utan att dom går sönder?)
lägga in sill
lägga in gurka
göra köttbullar
skriva ut makens tidningarDet jag har gjort är putsat silver. Dippar dom så det är rätt fort gjort. Dammat alla prylhyllor och putsat kristallkronan. Maken erbjöd sig att göra det jag inte hann med städningen. Morgondagen ska ägnas åt matklapp, köttbullar och julgodis innan jobbet så all städning blir nog kvar till maken. L ville ge julklappar hon med. Egna julklappar. Så hon och S har gjort egna tvålar och ska ge alla. Dom är lila L:s favoritfärg med harmonydoft. Så här i efterhand kan jag konstatera att det inte var en höjdare att köra pusselbitar i paketkalendern. På morgonen säger L dags att öppna pusselbiten. Hon blir säkert överraskad när hon ser att det är hon och Skutt på pusslet. Även fast hon redan har listat ut det. Jag har även hunnit med att sälja dom sista leksakerna på Blocket. 250 kronor närmare duschvärmeväxlaren. Förra veckan var vi på konsert med S klass. Dom sjöng bland annat låtar från Mikael Wiehe. Deras fröken hade frågat om det var okey att dom använde hans texter och han hade blivit jätteglad. En av sångerna hette utseendevisan och var den bästa låt jag hört. Jag sökte efter den på youtube och spotify men den fanns inte. Jag skrev till Mikael Wiehe och han ska skicka den till mig. Känner mig lite dum för nu när jag sökte efter den på CDon så fanns den att köpa där. Typiskt mig, att göra saker innan att tänka först. Jaja Mikael Wiehe blev säkert glad eftersom jag skrev att det var den bästa låten jag hört. Sen har jag skrivit till Ica. När M slutade sin praktik på Ica fick han en påse med massor av snacks och annat. Bland annat mikropopcorn. Jag köper aldrig micropopcorn eftersom jag ett inte gillar att köra saker i micron, två det blir billigare att poppa själv, tre det blir godare att poppa själv. M fick två kartonger. Vi poppade första kartongen för ett bra tag sedan. Men ingen av förpackningarna blev poppade. I helgen tänkte jag poppa den andra kartongen. Samma sak där, ingen förpackning blev poppad. Men en tallrik sprack och det luktade bränt i hela köket. Jag skrev till Ica och berättade som det var.

1 kommentar:

Mor Grön sa...

Vart har du fått tag på alla dessa människor att byta med? *nyfiken*
Nu är jag ledig, men förkyld, och kan köra förbi dig men planschen när som helst. Den går ej att posta pga storleken (bara med busgods och det vore ju poänglöst).

Förresten: nu finns det en sådan där metallburk du söker till rök på Röda Korset för 80 kr, såg den igår. Och så såg jag av en händelse signaturen hemmamamman på Alternativ.nu och funderade på om det kanske är samma person? Isåfall kan jag säga att jag har både humlekottar och hallonskott i överflöd om du fortfarande söker något av detta (dock översnöat nu, men när det blir säsong).

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...