söndag 31 oktober 2010

Spök-kalas och spökfest = helt slut

M var ute och festade i fredags kväll. Han är 18 år och har bara varit ute och festat en gång tidigare. Då kom han hem innan tolvslaget. I fredags jobbade jag. Först hade M varit på en förfest, sen gick dom till ett ställe som hade billig sprit och sen till ett dansställe. Sista bussen hem gick halv 3 så han skulle vara hemma senast 3. Klockan blev 3 (om nu någon trodde att jag kunde sova så trodde den fel) och ingen M. Jag sms:ade honom då och bussen var 30 minuter sen. Halv 4 kom han. Lite smårund under fötterna men inte så farligt. Kvällen på jobbet hade dessutom varit något utöver det vanliga. Jag fick börja med att ringa cheferna som var på utbildning i huvudstaden och satt och åt. Så lördagen var jag väl inte direkt helt klar i huvudet. Det kändes som om jag hade varit med M ute och festat!! Så allt var väl inte direkt så jättevälplanerat inför L:s spök-kalas. Jag kom på 3 timmar innan dom skulle komma att vi skulle skriva alla barns namn med självlysande färg på godispåsarna. Godispåsarna är hundbajspåsar och behövdes piggas upp lite. Det var dom enda svarta påsarna jag hittade förra året.
Att färgen skulle torka 24 timmar märkte jag först när jag hade skrivit alla namn. Men dom torkade på 3 timmar om dom fick ligga i bastun som var varm.
Vi bjöd på samma saker som förra året. Alla beskrivningar finns här. Ögonmuffins.Spökmaränger.Fladdermöss, spindlar och ben.
Spökglass.
På S spökfest bjöd vi på mat. Fingrar.Skalbaggar.Fladdermusvingar.
Spökbakelser.Häxbrygd.

Jag har en form som gör hjärnor den gjorde vi isen till häxbrygden i. Det är bara 4 hjärnor så jag har gjort is i flera dagar. Jag färgade vattnet rött. Maken har varit i huvudstaden på mässa i dagarna tre. Han kom hem i torsdags kväll. L och jag möte honom vid tåget med en påse jordnötter. Maken älskar jordnötter men vi köper det inte så ofta.På posten kom det choklad från Lindt för att jag svarat rätt på ett chokladprovningstest.Jag har gjort S sista julklapp. Jag tänkte ge henne ett vanligt presentkort men hon får ett Traderakort istället. Vill fler göra egna presentkort tryck här. Jag har varit med L hos tandläkaren. Det går inte sådär jättebra med tandställningen. Hon har det inte hela natten än. Men tandläkaren är medveten om att hon egentligen är för liten för tandställning så vi tar det i hennes egen takt. Att hon inte gillar nya saker gör ju inte saken lättare direkt. Efter det åkte vi till köpcentret på andra sidan stora staden och leksaksaffären. L har målat en teckning och vi skulle lämna in den till en tävling. Vill fler tävla tryck här. L fick klistermärken på Dora som tack. Dagen idag ska ägnas åt vila och att äta upp resterna från igår. Det gick för övrigt bra att frysa pepparkakor. Att det fortfarande finns pepparkakor kvar så det kommer bli spindlar, fladdermöss och ben i jul med är en annan femma.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...