onsdag 13 oktober 2010

Julklappar och äpplen

Jag läste någonstans att det är julafton om 72 dagar. 72 dagar!! Det är inte mycket nu fick jag julklappsstress. När jag var hemma på heltid hade jag inte råd att köpa alla julklappar på en gång utan fick sprida ut dom över hela året. I september/oktober var jag oftast klar med alla klappar utom matklapparna. Så nu när det är mitten av oktober och jag har 8 klappar kvar att köpa och 10 klappar kvar att göra blir jag stressad.
1 klapp till är i alla fall gjord idag. En cdkruka till svärmor. Den har 4 sidor (en kruka har oftast det om den är fyrkantig - det är därför det heter FYRkant). Alltså behövdes 4 kort. Jag har bara 3 barn så kusinen fick också vara med på ett hörn. Jag har gjort 4 kort. Satt ett kort i varje cdfodral. Klistrat ihop 4 fodral och en botten. Maken ska silikona så det inte läcker. Lite tråkigt med en blomkruka som läcker kanske. Maken har fortfarande inte hämtat det jag bad om hos sin syster och sin mamma. Svärmor ska komma med saken någon dag. Hon vet inte varför. Makens syster var här med sin sak häromdagen men hon vet inte heller vad som ska göras. När allt är här kan jag göra svärmors andra julklapp.
Min arbetskompis C tiggde äpplen till mig av sina grannar. 2 kassar fick jag. Jag har gjort iordning en av kassarna. Svärmor ville ha lite äpplen för att göra paj av + att vi och djuren äter gjorde att jag sparade en kasse. Jag har gjort äppelpaj. Recept finns här.Av skrottarna torkar jag nytt äppelte. Det gamla teet gjorde jag cider på.
Sen gjorde jag fler äppelrussin.
Jag gjorde även mer must. 2 liter blev det i alla fall. 1,5 till frysen. Brevlådan var full. Mest för att S är inne i en Tradera period. Apropå Tradera sålde jag precis för 49 kronor denna vecka och är uppe i 3500. Precis så det räcker till en duschvärmeväxlare. Maken har klurat ut hur han ska sätta den men vill göra klart kontoret innan jag köper den. Men snart är den min. Fungerar den som den ska så sparar den 15 % av kallvattnet och 40 % av varmvattnet. Med två tonåringar som duschar läääääääänge så sparar den förhoppningsvis in sig rätt fort. Men jag fick en kupong på Tacogratäng från Findus för att jag gjorde något på Facebook.Med både S och L hemma sjuka från skolan så blev det lunchen. När jag köpte den såg jag att priset var 49,90.Sen fick jag 4 giant corn, 4 kanderade nötter och 4 salta vinäger cashewnötter från Exotic snack. Vi är med alla utom L och fick 3 provpåsar var. det blir bra lördagsmys. Jag jobbar på fredag. Jag väntar på lite postsaker med. Bland annat har jag blivit uttagen till att prova india/thai mat från Santa Maria hos buzzador. Jag har fått buzza massor av saker. Dove duschcreme, Loreal ansiktscreme. Flux munskölj. Grönsaksmsördeg. Storytel och Modifast bland annat. Vill ni också bli Buzzadorer och bli värvade av mig så skriv eran email under kommentarer så skickar jag en inbjudan

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...