torsdag 21 oktober 2010

Gårdagen gick bra

Gårdagen gick bra, tårtan var god och jag hann med det jag skulle. Pd utbildningen var givande och väldigt rolig.Jag hann till och med att ta emot en ny hemlig låda. Ta kort på det och packa upp den på bordet. S fick packa in det i kylskåpet, det hann jag inte däremot. Babyspenat, gurka, paprika, tomater, squash (igen! måste lära mig laga något av squash, förra gångens ligger fortfarande kvar i kylskåpet), abuergine, päron, plommon, clementiner, äpplen, bananer och små röda potatisar. Mycket nöjd blev jag.
Jag är även nöjd över att jag kan skotta igen! I och för sig kom bara solrosskotten och inte ärtskotten denna gång men i alla fall. Konstigt! Jag gör precis som jag alltid gjort och det brukar växa som ogräs. L:s inbjudan till spökfesten är klara och packade och ska bara delas ut. Jag jobbar ikväll igen. Så utdelningen blir på fredag eller i helgen. Pepparkakorna ska packas upp från frysen och provas. Sen ska jag göra egna maränger och muffins i år och inte fuska med att köpa egna. Jag funderar på om vi ska vara ute och grilla lite marsmallows och kanske korv. Då skulle jag vilja ha en eld och inte någon glöd i grillen så jag måste klura på hur det ska gå till. Mitt förslag med ett partytält dekorerat med ljus och ljusslingor sket sig. Det finns inga partytält att köpa den här tiden på året. Min efterlysning på bytarsidan på Facebook gav inget tält heller. Sen blir det 2 spökfester samma dag. Det var meningen att S skulle ha sitt lördag kväll och L sitt söndag eftermiddag. Men söndag ska maken tills in herrklubb. S ska uppträda. M har match. Så det hade blivit jag och 14 barn! Om jag kör ansiktsmålning hela tiden så kanske jag hinner måla 14 barn på 2 timmar men då hinner jag tyvärr inte med något annat. Sen får jag dela på mig när det är skattjakten för att vara både hjälpare, häxa och trollkarl. Det fungerar inte så nu är L:s spökfest lördag precis efter lunch och S är på kvällen och på söndag är jag helt slut. Då är det nästa helg vi pratar om. Denna helg ska vi ha S vuxenkalas på lördag. På söndag ska L till tandläkaren och få sin tandställning sen ska vi besöka en bytardag och försöka få tag på ett par slalomskidor billigt till L. Med betoning på billigt.

2 kommentarer:

Mor Grön sa...

Vad är det för "hemliga lådor" du sysslar med? *nyfiken*

Jag har lyckats bytardaga mig en fulständig uppdatering av såväl slalom- som längdskidor och skridskor och är grymt nöjd med det. Hoppas bara det blir rejält med snö igen i vinter så vi kan skida vidare i Kvarntorp med ungarna, det blir så ofanligt mycket billigare än Storstenshöjden.

Anonym sa...

Nu vet jag ju inte riktigt vad ni gillar i matväg.. men squash är jättegott att rosta i ugnen tillsammans m potatis o andra grönsaker. Också gott att skära i ganska tunna skivor och steka i olivolja (fritera är också gott såklart!). Sedan har vår familj fått en ny favoriträtt (jag gör om receptet lite efter smak) och där i ska man också ha squash och jag tycker den gör sig väldigt bra i den här rätten. http://www.ica.se/recept?recipeid=712914

Sofia

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...