söndag 19 september 2010

Blomskott blev en byrå.

Morfar fyllde 85 år igår och hade kalas idag. Precis som förra året och året innan det och året innan det och.................. Bjöd han på smörgåstårta och sen på en tårta till kaffet som heter Snövit.
Den är jättegod. Han köper sin från kondiset men jag som gillar hemgjort letade reda på ett recept när jag kom hem. Receptet finns här. Jag kommer helt klart att göra den själv någon gång. Den var supergod. Morfar som är 85 år är jättesvår att hitta på presenter till. Han har allt han vill ha och det han inte har kan han köpa själv. Vi gick ihop och köpte presentkort på Ica. Äta måste man hur gammal man än är.
Jag gjorde ett kort. Dagen har varit fullt ös medvetslös. Förutom morfars kalas så har vi röstat så klart.
Sen har jag bytt några blomskott mot en byrå genom Facebooks bytarsida. Det var en tjej som hade en byrå som hon ville byta mot blomskott. Jag vill ha en byrå i sovrummet att ha L:s playstation i. Idag ligger det på golvet. Att då¨får en byrå gratis mot blomskott är ju inte helt fel. Jag la in alla L:s urvuxna kläder på Blocket igår. Det ringde en imorse och ville köpa allt utom vinteroverallen och jackan. Hon hämtade dom på en gång. Hennes dotter gick på samma skola som L, dom bodde i våran by och när hon kom såg vi att det var M och S gamla dagisfröken! Liten värld. 500 kronor i handen. Duschvärmeväxlare here I come!

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...