tisdag 10 augusti 2010

Äntligen

För ett bra tag sedan drog jag igång projektet Freecycle. Det fanns ingen grupp i stora staden och jag ville ändra på det. Jag blev beviljad till att bli moderator. Fick flörta med maken så att han blev comoderator. Efter det blev både han och jag mailbombade på engelska. Maken tyckte att jag skulle svara på hans mail också. Vilket jag gjorde eftersom det var mitt projekt. Så igår kväll fick jag reda på att det äntligen bar frukt. Numera finns en Freecycle grupp i Örebro!! Jag är som jag skrev moderator för den. Om någon undrar vad Freecycle är så förenklat är det en grupp där man byter saker med varandra. Inte direkt utan medlemmarna skriver vad dom vill ha och vad dom har. Sen om någon vill ha det och någon annan vill bli av med det så hör man av sig. Än sålänge är det bara maken och jag som är medlemmar så nu måste jag ragga medlemmar. Det blir mer "bytt" då. Bor ni i Örebro med omnejd och vill vara med kolla här. Det kostar ingenting. Sakerna som man ger bort eller vill ha ska inte heller kosta något. Helt gratis, kan det bli bättre? För att fira gjorde jag tårta. Jag skrev fel på tårtan men det behöver ni ju inte titta på.
Receptet på tårtan finns här. Det känns lite tomt efter allt rensande. Inte efter sakerna. För alla sakerna som är ute på Facebook är kvar och dom på annonsen är också kvar. Utan på själva rensandet. Det kändes så skönt på något vis. Längtar nästan tills nästa gång. Jag satte in en annons på Blocket idag på valven och vinstället. Jag gillar inte att slänga fungerande saker. jag gillar inte att slänga ofungerande saker heller. Dom känns i vägen och vi kommer inte att använda dom. Valven ingick i ett paket som vi köpte för massor av år sedan när vi buggde valv i köket. 4 valv för 1000 kronor. Ett nytt valv kostar nästan 2000 kronor. Vi har alltså tjänat in det rent ekonomiskt men som sagt var jag vill inte slänga dom. Rabarbern växer så det knakar. 2 flaskor rabarberdricka och en hög torkade rabarberbitar blev det. På posten kom Jag känner en ängel som jag vann på Barnboksprat. L gillade den väldigt mycket och jag med.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...