onsdag 2 juni 2010

Glass i stora lass

Jag tänkte fel när jag köpte grädden till mors dag. Jag köpte 12 dl för mycket. För att ta tillvara den så har jag gjort gräddglass. Receptet finns här.Väldigt mycket gräddglass. Det går åt 12 äggulor till glassen så nu har jag 12 äggvitor stående i kylskåpet som jag ska göra maränger på imorgon. Väldigt många maränger.
Jag har sålt grejer på Tradera så jag kan köpa min efterlängtade baksten. När jag surfade runt efter ett bra pris hittade jag granitskivor på Bauhaus för ungefär 80 kronor!! Jag som trodde den skulle kosta 450 kronor. Vilket jag har fått ihop på Tradera. Jag tänkte svänga förbi imorgon och köpa en. Keramiska kniven försvann också från min vill ha i köket lista. Jag fick en kockkniv med tillhörande brynstål av M på mors dag. Med tanke på att han läser till kock och det var såna knivar dom använder så stryker jag härmed keramisk kniv från listan. Helt plötsligt (om bakstenen kostar 80 kronor) så har jag 560 kronor över + att auktionerna som går ut imorgon redan är uppe i 220 kronor. Nu funderar jag på att köpa kökshanddukar.

Jag blev kär i dom, men dom kostar 100 kronor/styck. Etthundra kronor för en kökshandduk!! Är jag knäpp om jag köper två??
Eller ännu hellre tre??? Jag har ju egentligen köpstopp, även fast jag får köpa saker till köket från min vill ha i köket lista för pengar som jag får på Tradera. Igår när jag jobbade fyllde min sjuksköterskekollega för kvällen år och hade sökt semester. Men fick det inte och jobbade alltså. För att skapa lite kalaskänsla för stackarn på jobbet överaskade jag med mandeltårta. Det ser ut som någon har tagit en liten tugga på bilden. Den fastnade i formen och jag har alltså inte tjuvstartat. Receptet finns här. Det har kommit lite saker på posten. Roliga saker, räkningar kommer det jämt känns det som. En ugnsform för att vi har ätit ostkaka och skickat in streckkoderna. Den var mycket mindre än jag trodde men väldigt fin. Shampo för att jag prenumererar på Camino och var en av dom 10 snabbaste.
Två stora tapetbitar som jag tänkte göra tavlor av.
Två tidningar. Chic för att jag är med i läsarpanelen och Laga lätt för att jag skrev in en streckkod som jag hittade på nätet. Med Laga lätt var det med en räkning på en prenumeration. Jag som bara ville ha gratisnumret och inte prenumerera fick då gå ut på hemsidan och logga in för att säga upp prenumerationen. Vilket inte gick. Så jag var tvungen att maila till kundtjänsten. Avskyr när det blir strul. Men dom vill såklart sälja så mycket som möjligt. Alla sakerna är såklart helt gratis om det var någon som trodde något annat.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Gjorde eget florsocker. Köpt florsocker kostar 29.80/kilo. Strösocker kostar 15.95/kilo. Florsocker är fint mixat strösocker. Så med kost...