lördag 19 juni 2010

Bakstenen använd, förberedelser

Esbe tyckte att jag skulle bli medlem i Buzzador för att få prova nya saker. Jag är redan medlem där och har varit det ett tag. Jag har bland annat fått prova grönsaks smördeg, bantningsdryck, Dove duschcreme och Nivea hudcreme.
Jag är en list människa och har alla möjliga listor. På en lista skriver jag upp saker som jag vill ha eller göra. Den listan är bra på det viset att jag kommer ihåg böcker som jag vill önska mig eller att jag ska plantera om blommorna eller annat som står. Det dåliga med den listan är att jag kan läsa om en sak som jag sen inbillar mig att jag vill ha. Sen kan just den saken bli en fix idé som jag inte blir av med förrens jag köpt saken (eller tagit bort den får listan igen). Sen ligger saken i en låda tills jag säljer den eller ger bort den eftersom det oftast är en totalt onödig sak. Just nu är det en ananasdelare jag har fått för mig att jag bara måste ha.
Vi äter mycket ananas på pizza och i grytor men vi köper den alltid konserverad. Färsk ananas kan man räkna på ena handens fingrar hur många gånger vi köper på lika många år. Alltså är det en totalt onödig grej. Vi kan lika gärna skära med en kniv den gång/år som vi köper färsk ananas. En bra sak som stod på listan och har gjort det länge, var bakstenen. Jag har invigt den idag. Jag har både bakat sirapslimpa och valnötsbröd på den.
I alla fall sirapslimpan blev stor och fin och god.
När ugnen ändå var varm gjorde vi pizza som vi ska ha med som matsäck till Gröna Lund imorgon.
L vann biljetter i en teckningstävling hos RonaldMacDonald klubben. Det var 4 biljetter men jag ringde och kollade och det skulle finnas en ingång där familjemedlemmar kunde köpa till flera biljetter. Det är nämligen bara öppet för vinnare mellan 10 - 12. Så det blir en tidig morgon imorgon eftersom det tar över 2 timmar att åka till Gröna Lund. Jag har inte lyckats få ihop 10 grejer till Tradera denna vecka. Jag har inte varit så flitig att få ihop dom heller. Jag har tappat sugen. Denna vecka blev 8 saker sålda och jag tjänade 67 kronor. Dom 2500 kronorna som fattas till duschvärmeväxlaren känns väldigt långt borta. Känns nästan lättare att jobba extra 4 gånger.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...