måndag 3 maj 2010

Trötter och trötter

Maken kom hem klockan 1 inatt. Så värst mycket sömn har varken jag eller han fått. Jag har fått en släng av mitt magsår igen. Hela natten har det molat och svidit, sen kände jag mig spyfärdig. Det svider och jag mår illa. När jag knaprar på något går det över i 3 sekunder ungefär. Jag skulle ha jobbat ikväll men sjukskrev mig (igen). Jag får ont i magen av våran dåliga ekonomi, sjukskriver mig och får då ändå sämre ekonomi, får då ännu mer ont i magen och så vidare och så vidare. Maken tog semester så han inte skulle börja jobba 7 efter nattens bravader. Han ringde sin svåger som tog med makens pappa och åkte upp med extranyckeln. När dom nästan var framme startade bilen. Det var inte nyckelbatteriet. Vad det var har maken ingen aning om. Han trodde ett tag att det var batteriet, bilen startade efter att han laddat bilbatteriet i husvagnen. Men idag går bilen som den ska. Vi har en mätare och batteriet ligger på det voltantalet den ska ligga på.
Maken ringde Vattenfall för att höra om dom kunde ge ett bättre elpris än Fortum. Vilket dom inte kunde får vårat abonnemang gick inte ut förrens i juli. Jag som trodde det var nu i maj. Men men det kanske gör så att elpriset går ner lite när det blir varmare i sommar.
På posten kom två par glasögon. Ett par till mig och ett par till maken. Helt gratis av Lensway. Det fungerade alltså att skriva in koden två gånger under samma användare. Maken ser ut som en börshaj i sina. Men passar bättre i dom än i dom gamla. Jag passar också bättre i dom nya än i mina gamla.
På en av sidorna jag läser regelbundet var det en tjej på en grannort som skulle stå och sälja hemgjord ost. Hon ville ha tag på någon som hon kunde köpa hemgjord marmelad och hemgjort knäckebröd av. Jag svarade. Hon var väldigt intresserad. Speciellt av min krusbärsmarmelad med whiskey. Hon ska komma och provsmaka någon dag och då ska vi bestämma burkstorlekar, priser, antal och annat. Jag har även ett recept på knäckebröd som alla som har ätit gillat. Pappa gillar det så mycket att han nästan bara åt av det när jag gjorde det förr om jularna. Dags att damma av receptet och sälja både knäckebröd och marmelad. L pysslade igår. Eller rättare sagt nu förtiden pysslar hon massor nästan hela tiden. Hon målar, klipper, tejpar och håller på. Igår gjorde hon herr Morot. Fin va?

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...