onsdag 19 maj 2010

MacFusk, välfylld brevlåda och skräptidning

När man jobbar kvällar som jag gör så kan man inte följa program på tv:n. Om man inte tittar på dom i efterhand på svtplay och liknande. Svenska hollywoodfruar är bra. Men inte så bra att jag vill titta på det på datorn på dagtid. Dokument inifrån om MacDonalds ville jag däremot se. Så det har jag gjort idag. Skrämmande, förvånande och upprörande. Aldrig mer MacDonalds känns det som. Inte för att vi köper hamburgare så värst ofta och när vi gör det blir det oftast Max. Dyrare men mycket godare och känns fräschare. M har praktiserat på MacDonalds. Han var för ung för att få sommarjobb då men dom ville gärna att han hörde av sig. Vilket han inte gjort. Jag har varit lite tjurig för det men nu är jag tacksam att M aldrig får tummen ur. För dom som inte såg programmet så handlade det om att dom märker om sallader som har gått ut med nytt utgångsdatum. Dom stänger av larmet som visar när en hamburgare är för gammal och serverar den ändå. Dom tvingar personalen att jobba fast dom kräks, har feber, svinkoppor och annan sjukdom. Dom märker om personalens timrapporter så övertiden försvinner. När det är lite att göra tvingar dom personalen att ta obetald rast eller gå hem. Om dom vägrar att gå hem får dom göra skitgöra som aldrig görs annnars. Som till exempel skura soprummet. Usch!!! Oftast är det ungdomar som jobbar extra eller har det som första jobb. Vad får dom för intryck av yrkeslivet??
När jag bloggade om Tidningskungen för ett tag sedan fick man välja en tidning gratis. Jag trodde man fick välja mellan alla tidningar men det var några få utvalda. Säkert utvalda för att ingen ville läsa dom. Jag valde den som såg bäst ut. King till maken. han fick första numret igår. Jag har kollat igenom den idag och maken till skittidning har jag knappt läst förut. Över halva tidningen var reklam och annonser. Andra halvan var köp det här för att bli en man. Sakerna man skulle köpa var prismässigt för höghöginkomsttagare. Usch. Den vill jag inte ha mer även om den var gratis. Slöseri med papper. Jag mailade och sa upp den på en gång.

Posten idag var mycket roligare. 3 paket naturgodis för jag blev medlem i Exotic klubb och ville ha smakprover. Nu ska jag anmäla maken också. Ett skott som jag vann på min andra blogg av Alpen. 2 nöjeshäften för att jag samlat streckkoder från Göteborgs kex. Jag trodde det skulle vara en kupong i varje häfte så jag har samlat till 4 häften. Men det var massor av kuponger. Jag ska ha 2 till Parken zoo och 2 till Hig chaparall. Vilket jag alltså redan har fått. Om jag får dom två andra häftena med blir det nog en utlottning om någon är intresserad. Annars får dom gå till pappersåtervinningen och det vore ju synd.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...