lördag 22 maj 2010

Godis, grillspett och elcykel

För ungefär 1,5 månad sedan vann jag 1 kilo godis från Malaco. Jag la in ett tips på deras sida och blev veckans vinnare. Veckan efter det slutade dom med tävlingen men dom tar fortfarande emot tips. Jag fick ett vinnarmail och en förfrågan om vad jag ville ha för sort. Sen blev det tyst, jättetyst. Jag har mailat flera gånger men inget svar. Det var i samma veva som det försvann några paket på posten. En baddräkt och ett paket med skor bland annat. Så jag ville veta om dom skickat godiset eller inte. Till slut mailade jag kundtjänsten istället för tävlingstjänsten och fick svar.Dom skulle skicka det. Vilket dom gjorde. Jag fick det i brevlådan igår. 6 påsar Gott och blandat kola. Jättegoda. Dom ska jag helt klart köpa flera gånger. Sen fick jag två helt gratis pocketböcker för att jag knappat in en streckkod från Ldb. Jag beställde en till mig och en till maken. Något som däremot inte kommit fast jag mailbombat med både snällmail och elaksmail är biobiljetterna och ej reklam skylten från yourmail. Nu har dom dessutom ändrat till att man får 1 biobiljett för varje 5 personer man värvar. Nu ger jag upp och lägger dom bakom mig. Min ej reklam skylt är mycket finare och biobiljetter har vi så vi klarar oss ett tag ändå. Men det är dålig stil och falsk marknadsföring. Soligt väder och ledig kväll så vi grillade igen. Förra sommaren grillade vi nog 3 gånger sammanlagt på hela sommaren. Nu har vi redan grillat 3 gånger. För att slippa handla mer än kol så gjorde vi grillspett på det vi hade hemma. Vi köpte majsen också. Köttbullar, korv, paprika, tomater och majs. När jag handlade på Coop för ett tag sedan hade dom en kampanj från CajP. Om man köpte två grilloljor fick man ett paket med 4 grillspett. Jag köpte 4 grilloljor och fick 8 grillspett. Dom är i metall så det stämmer bra med att inte köpa och slänga saker. Förut hade vi grillspett i trä. Jag använder rätt mycket grillolja i matlagningen så det var ett bra köp. När jag grillar egen kyckling till exempel. Eller fixar fläskkotletter att steka eller grilla. Jag lägger det jag vill "marinera" i oljan redan på förmiddagen och sen får det gotta till sig hela dagen. När vi åt pratade vi om hår. L sa då att maken har svart hår med elefantfärg där (hon pekade på tinningarna). Gråa tinningar.
L har precis lärt sig cykla. Hon är som jag skrivit förut ett språkbarn. Dom har oftast dålig balans och koordination också. L har vägrat att cykla fram till någon månad sedan. Då skulle hon plötsligt cykla och vi övade varje dag nästan. En dag sa hon bara släpp och det gjorde vi och hon cyklade iväg. Hon är fortfarande för vinglig för att vi ska kunna cykla till skolan. Jag har en cykel som jag nästan aldrig cyklar på. Jag har noll kondition. När jag gick på gymnasiet cyklade jag till skolan nästan varje dag för att spara in på busskortet. Jag skulle behöva börja cykla igen för att spara in på bensinkostnaden. Dessutom sparar det på miljön. Därför skulle en elcykel passa mig som handen i handsken. Företaget Re-Cykel säljer elcyklar. Fyndigt namn. Dom är snygga och inte allför dyra heller. Vill ni se olika modeller tryck här.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Gjort rabarberdricka av sista rabarbern ur frysen.  2 Gjorde rabarberpaj på silresterna från nummer 1.  3 Bakat sirapslimpa och apklimpa ...