söndag 21 mars 2010

Tårtor, gottiskorgar och hushållsgrejer

Jaha då var man ett år äldre igen. Tårta har vi kvar i massor. Jag som tror att läkaren kommer säga till mig att mitt höga blodtryck beror på fetma. Det sa dom i alla fall till maken. Mitt blodtryck har hållt sig mer eller mindre normalt hela dagen. Så jag tvekar till att gå till läkaren. Mitt huvud har hållt sig mer eller mindre lugnt hela dagen också. Jag har dock fått tillbaka min förkylning igen. Jag är helt täppt samtidigt som näsan rinner hela tiden. Jag är rädd för att läkaren ska skylla på min förkylning om mitt tryck är normalt och jag klagar på tung i huvudet och tryck i pannan. Dagen var i alla fall trevlig.
Det blev 6 sorters kakor och jag tänkte skippa bullarna idag med. Men svärmor hade bakat en sats med bullar som hon hade med till mig. Hon har smakat på mina bullar, dom kan man tappa plomberna på. Tårtorna kommer som sagt var bild på senare. Den ena tårtan fick alla rösterna utom L och S så det blev nästan enväldigt. Presenterna var den nästan obligatoriska gottiskogen från mamma och pappa (puss). Annars var det mest nyttiga hushållsgrejor. En silvergaffel från min morfar. Han ger alla i familjen P utom maken silverbestick. En kastrull och en skärmaskin från svärmor och svärfar. En chipsskål full med frukt från S. Två ljusstakar från M. Al Gore En obekväm sanning och en bok om Godis, ett presentkort på Ikea, ett ljus och en tavla från mamma och pappa. En mandolin (inte instrumentet) och ett presentkort på HM från maken och L.Till kvällsmat igår blev det hemgjord kebab med pommes frites. Dom smakar godare än Macdonalds, Max, Burger king och allt vad hamburgerkedjor heter. Skulle kunna äta dom istället för godis. Lägger ut receptet på min receptblogg. Mina första auktioner på Tradera gick ut idag. Allt blev inte sålt. Men vinsten blev 151 kronor. Jag hade lagt utgångsbud på 56 kronor på dom 6 sakerna som blev sålda. Nu är jag i valet och kvalet om jag ska lägga ut flera saker eller inte. Kyrkan i byn ska ha loppis igen. Ett bord kostar 100 kronor. Annars kan man lämna in sakerna så scouterna säljer dom åt en, då tar dom 20%.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...