söndag 7 mars 2010

Prinsesskalas

L fyller 7 år idag. Tänk att det är 7 år sedan som hon föddes. Jag fick högt blodtryck och L slutade växa i magen så jag blev igångsatt. Jag svimmade flera gånger men varje gång barnmorskan tog blodtryck var det normalt, men jag tror hon tog fel. För L var väldigt liten när hon föddes. Hon var 50 cm lång, men vägde bara 2590 gram. Lång och smal med andra ord, vilket hon fortfarande är. 14 barn var inbjudna till dagens kalas. L:s stjärntvilling kunde inte komma eftersom hon skulle ha sitt eget kalas. En kom aldrig och ringde inte heller och sa det, sånt hatar jag. Så 12 barn blev det. Väldigt hög ljudnivå, kul men jobbigt, två ledsna barn men det gick fort över. Huset står kvar och ingen blödde i alla fall. Alla tjejerna var prinsessor, 2 av killarna var riddare och 3 av killarna var sig själva.
På nästan alla kalas bjuder vi på maränger, pepparkakor och muffins. Prinsessmuffins blev det idag. Rosa med blommor på. Pepparkaksformar har jag massor för att ha till olika tillfällen. Prinsesstårta gjord på chokladmousse och jordgubbsfromage. Oblaten är köpt på Tradera. Nästan alla L:s presenter från oss är också köpta på Tradera. Eller alla och alla, 2 av 4 presenter. Pokemomkort och Pokemonpärm. Flera hundra kort och pärm för samma kostnad som 3 - 3 paket nya. En stor låda med Barbie och Barbiekläder. Över 10 Barbisar, Kennar och Barbiebarn. Massor med kläder till alla dom. Priset ungefär som en Barbie i leksaksaffären. Sen fick hon en våningssäng. Köpt på en annons i den lokala tidningen. Maken och M satte upp den igår kväll efter att L hade somnat. Dom var klara efter 1 inatt. Imorse höll vi för L:s ögon och ledde in henne på hennes rum och där stod sängen. L och två av kalaskompisarna satt i översängen nästan hela kalaset och lekte med Barbisar och mjukisar. Efter kalaset åkte jag, L och S till Coop och storhandlade. Där fick L välja vilka flingor hon ville. Maken och M har hållt sig borta hela dagen. S och hennes kompis S var kalasvärdinnor och höll i allting nästan. Jag behövde bara diska och plocka undan. Sen hade jag satt in en grattisannons i den lokala tidningen på L och det var också stort tyckte L.

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis till prinsessan,tänk att hon är exakt en månad äldre än min prinsessa..
AnnH

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...