onsdag 24 mars 2010

Ännu mer Tradera, platt fall och tvättnötter

Jag som inte skulle lägga ut fler annonser på Tradera har nästan gjort det. Jag har dessutom redan lagt ut mina mer än 10 saker (39 för att vara exakt) denna vecka genom att lägga ut Åter tidningar på Alternativ. 14 stycken är redan sålda, jag väntar bara på betalningen. Ändå har jag letat reda på 10 saker till att lägga ut på Tradera imorgon (idag hinner jag inte). Mer Duplo, 2 Barbie dockor och 2 uvuxna L pyamasar. I och med detta är allt L:s duplo slut, numera får hon bygga med smålego. Jag har även rensat ut en bok som L fick när hon fyllde som är för småbebisar och en bondgård som hon aldrig leker med. Detta ska säljas på loppis. S och maken klagade ju på L:s fotbollskläder och skulle gå iväg och köpa nya. Vilket dom inte gjorde. Jag ropade hem "nya" kläder via Tradera istället. Shorts och t-shirt kom idag. Jacka väntar jag på. Träningsbyxor (långa) ska jag strida om. Benskydd vann jag idag för 1 kronor. Kvar är bara fotbollstrumpor men det får maken och S köpa i stora staden. L:s fötter äter strumpor, det går nästan inte en vecka utan att jag lappar hennes strumpor.
S stressar upp sig ibland och då blir hon yr i huvudet. Jag har skrivit om detta förut. Vi snackar ingen liten yrsel vi snackar hålla sig i väggen yrsel. Spanjorskan har gjort S stressad, dom pratar inte så mycket. S måste vara med henne på naturarnas lektioner eller aktiviteter Alltså missar hon massor i skolan. Dom sover i S rum och S kan bara sova själv alltså sover hon dåligt. Detta gjorde att direkt efter att dom kom hem från tjekvällen igår sprang S in på toa och kräktes rakt på toaletten. Utan att öppna locket först. Snacka om rappat badrum. Tur att hon inte kräktes i bilen hem. Jag själv skulle sätta på mig skoskydden när jag lämnade L på lekis imorse. Fastnade med foten i L:s ena axelrem till ryggsäcken och ramlade pladask på golvet. Framför ingången där alla L:s klasskompisar just var på väg in. Jag har ont i handleden, skrapade upp handflatan och vaden. Min frukostmacka. Philadelphiaost och ärt- och solrosskott. Helt klart är att jag ska köpa minst 2 groddtråg till. Det enda som kom med posten idag var en mössa som jag fick för att jag gick med i en grupp på Facebook. Maken behöver en vintermössa och den var snygg och varm. Inga biobiljetter och ingen ej reklam skylt från Yourmail i sikte. Jag som har bråkat så. Jag gillar den sidan jättemycket och vill inte hålla på och bråka.Jag tvättar mest med tvättnötter. Blir billigt och miljövänligt. Jordklok hade ett erbjudande. Om man köpte ett visst antal tvättnötter fick man lika mycket till - gratis. Jag köpte 800 gram och fick alltså 1600 gram. Räcker nästan i flera år. Missa inte min utlottning av tvättnötter, här.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!Jag har följt din blogg länge och måste säga att du är en inspirationskälla, kul också med din receptblogg.skulle du ha lust att dela med dig av hur du planerar all mat för att ni ska kunna ha så lågt matkonto?Gör du veckomatsedlar och följer? ha en bra dag och tack för en fin blogg, man blir alltid sugen på nåt mumsigt här inne/Annkan

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...