måndag 8 februari 2010

Samtal och vabbat

L är fortfarande jättesnuvig och hostig, ingen feber dock. Lekis var uteslutet. Så jag fick ringa och sjukanmäla henne igen. Förra veckan var hon bara där 2 dagar. Sen var det bara att ringa jobbet och säga att jag var hemma (igen). Försäkringskassan ringde jag inte till, jag gick in på självservicen. Tur var väl det för jag gillar inte att prata i telefon. Varför vet jag inte. Mitt jobb går ju ut på att svara i telefonen och ringa hela tiden (nästan). Sen fick jag ringa simskolan. Det var 3:e gången som vi missade nu så för att dom inte skulle tro att L hade slutat så tyckte jag det var bäst att ringa. I och för sig har vi redan betalt så det ska ju inte spela någon roll om vi kommer eller inte för deras del. Jag har fortfarande inte fått något registreringsmail till reklamsidan så jag sms:ade dom. Efter en sekund nästan så ringde det. Jag har nu fått länken och hon tyckte det var så bra att jag hade påpekat detta för dom eftersom det kanske var fler som drabbats. Så bra att jag skulle få en extra biobiljett som tack. Jag har nu fått länken och allt är frid och fröjd. Nu väntar jag bara på biobiljetterna.
L är som vanlig fast snoren rinner så hon och jag har grejat. Hon har hjälpt till hela tiden.

Vi har pyntat till alla hjärtans dag. Pyntet gjorde vi förra året. Snörena hade trasslat ihop sig i en enda stor knut. Det tog nästan 1 timme innan det var uttrasslat.Vi har gjort ny apelsinsaft. Med snor och hosta i varenda hörn känns det som om vi behöver alla c vitaminer vi kan få. Sen att saften är supergod gör ju inget heller. Att apelsinerna bara kostade 11 kronor/kilo gjorde ju inte heller illa. Slutligen så har vi bakat semlor. Dubbel sats - 30 stycken. Efter att vi bakat klart ville L fortsätta baka. Hon har en lekdeg som jag gjorde till henne en gång för länge sedan. Den var möglig!!!! USCH!!!!!!! Dags att göra en ny kanske? Lagom till jul gick jag med i barnens filmklubb och fick 5 filmer men betalade för 1. Bra julklappar, om dom hade kommit till jul vill säga, Nu gjorde dom inte det så det blev presenter istället. Man var tvungen att köpa en film till innan man fick gå ur. L har leksaker överallt känns det som. Så för att göra två flugor på smällen så frågade jag mamma om hon kunde tänka sig att ge L filmer i present när hon fyller i mars. Vilket hon kunde. Man fick en extrafilm när man beställde. Landet för längesedan. M:s favoritserie när han var liten. Han älskade dinosaurier. L gillade den också.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hur gör du apelsinsaften?
AnnH

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...