onsdag 17 februari 2010

Maken fyller år

Jag har haft en stressig förmiddag och dag. Maken fyller år idag och vi ska kalasa ikväll. Så jag har handlat, städat och gjort smörgåstårta och tårta. Sen har jag tvättat och lagt in tvätt och lämnat och hämtat L och vanliga varje dag sysslor också. Alla utom S fyller nu på våren (om det är vår idag) och för att slippa baka 7 sorters kakor till varje kalas så blir det smörgåstårta i alla fall idag. Jag brukar göra samma sort varje gång så för att få lite tips så lånade jag en bok på biblioteket om smörgåstårtor och kopierade dom som såg bäst ut.
Den idag heter Sven. Smörgåstårtan Sven. Recept finns på min receptblogg här.

Tårta brukar jag också göra samma. I alla fall fylla med samma saker. Oftast, en gång gjorde jag med bilfluff. Den idag har jag gjort helt annorlunda mot vad jag brukar. Procordia har köp 10 varor få en biobiljett så jag köpte chokladmousse och fyllde ena lagret med, det andra är mosad banan. Hur den smakar vet jag inte förens ikväll så fortsättning följer. Jag köpte även smörgåsgurkan till Sven från Procordia. Sen blev det 8 lättdryck och 10 ris i frutti men så ett kuvert till med 2 biobiljetter är snart inskickat. Så fort jag köpt frimärken. Av mig och L ska maken få en video saver. Man kan göra om sina videofilmer till dvd filmer. Bra med alla filmer vi spelade in på video på barnen när dom var små. Bra även till att göra hemgjorda presenter med.S har köpt en skål till maken. Jag måste bara visa den. Vi har två skålar med godis i och en stor skål med chips i. Nu har vi alltså också en med jordnötter.Igår i brevlådan kom en morgonrock för att jag samlat streckkoder från Serla. Och en doftanka som luktar jasmin för att jag bloggade om Iduck. Idag kom det två påsar godis från Gott och blandat och en fribiljett för 2 att gå på snabba cash. För att jag skrev ett tips på vad man kan göra med gott och blandat godis. Sen fick jag en biobiljett för att jag bloggat om aktiebolag.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...