söndag 14 februari 2010

Alla hjärtans dag (obs mycket bilder)

Jag tycker om att fira alla hjärtans dag. I och för sig tycker jag det är konstigt att det måste till en speciell dag för att man ska visa sin kärlek och uppskattning för varandra. Men det piggar upp i en annars lite grå vardag. Presenter gillar jag både att få och ge.
M fick Arsenalkalsonger. L fick pokemonfigurer. Maken fick en flaska Martini.

S fick ett presentkort på 100 kronor att användas på Tradera. Hon är som jag Tradera beroende och klagade häromdagen på att det var så mycket hon ville ha. M:s kalsonger (nya) och L:s pokemon är föresten inköpa på Tradera om det var någon som trodde något annat.
Jag fick lite saker själv också. En lott (ingen vinst) och 3 röda rosor av maken. En choklad ask av S och två askar physialis av M.

Till fikat blev det hallongrottor med grädde och smaskens på. L fyller om 3 veckor och det börjar bli dags att kalas planera. Först ville hon ha kalas på lek och bus landet men sen ångrade hon sig tack och lov. Inga förberedelser behövs men till ett pris på 140 kronor/person och 14 personer = 1960 kronor så föredrar jag en massa jobb och ha det hemma.

Ekonomisk som jag är har jag gjort egna inbjudningskort. Jag har klippt, klistrat och målat. Jag höll på att ge upp men så räknade jag på om jag skulle köpa 14 kort och då fortsatte jag. 6 kort kostar 25 kronor. Alltså har jag sparat 75 kronor på att göra dom själv. Jag såg två fina tavlor som jag ville ha på en annan blogg. Jag hittade den ena som väggord på Tradera och tänkte vinna dom och sen göra en tavla av dom. Men sist jag tittade var auktionen uppe i 140 kronor så jag gjorde egna tavlor med egen text.

Dammtussar under sängen är små ängla tofflor.Gud gav mig vingar men du mamma lärde mig flyga. Bokmärken och ramar hade jag redan hemma. Ibland är det bra att vara en packråtta. Jag har gått med i en utmaning. Det är Mimmis mammaliv som istället för nyårslöften har en ny utmaning varje månad hela året. I februari är det att låta bli sötsaker. Jag är en alldeles för stor godisråtta för att göra det men nästa månads köpstopp ska jag hålla. April månads matbudget för 400 kronor/ vecka blir svårt, mycket svårt. Det är 1600 på en månad. Vi har nästan det dubbla. Fast å andra sidan måste det gå att göra om beroende på hur många personer som ingår i hushållet. En persons hushåll äter för mindre än vad ett hushåll på fem personer gör.

1 kommentar:

Annika (duracellmamman) sa...

Åhh vilken härlig utmaning!! Kan man hänga på den även nu i efterhand?!

Jätte fina inbjudningskort! Du är grymt duktig!!

Varma kramar!

Veckans sparade pengar

 1 Gjorde eget florsocker. Köpt florsocker kostar 29.80/kilo. Strösocker kostar 15.95/kilo. Florsocker är fint mixat strösocker. Så med kost...