onsdag 23 december 2009

Tvätt, tvätt, tvätt och julstök

L fick feber igår natt. Igår var hon feberfri. Imorse hade hon feber igen. Nästan jämt när hon får feber kräks hon. Vilket hon gjorde efter lunch i makens säng. Jag höll på och tvättade underkläder så tvättmaskinen var upptagen. Efter lite Alvedon piggade hon på sig lite och spelade super mario med M och S. När det var tråkigt såg hon på Happy Feet (som jag egentligen köpt och skulle ge henne när hon fyller i mars) som hon fick som uppiggning. Hon och M ville gosa med Skutt i våran säng. Skutt får inte vara i våran säng eftersom maken är allergisk med idag fick bli ett undantag. Då kissade Skutt i min säng!!!!! Så jag har tvättat 1 maskin som jag har hängt. 2 maskiner som jag har tumlat (våra täcken, med 15 - 16 grader inne på morgonen när man vaknar vill man gärna ha ett täcke). Jag kommer att få köra 2 maskiner till. En med lakanen och en med överkastet. Varje maskin tar 2,5 timme (utan tumlaren) 3,5 timme (snabbtvätt med tumlaren). Så jag tvättar hela dagen och halva natten.
Filmerna från Barnens filmklubb kom inte idag heller. Så jag ringde. Jag har fått ett bekräftelse mail men det hade blivit något fel. Det hade inte blivit registrerat så jag var tvungen att gå med igen. Något annat som inte heller kommit är Nöjeshäftet från Vitalas. Nu svarar dom inte ens på mina mail där jag undrar var det är. Men dom har i alla fall tagit bort det som premie och har nu en annan. Jag ska kämpa för att få Air Buddies som är den nya premien. Nog för att jag redan har avslutat mitt abonnemang men jag ska ha premien för det!!!!
Mellan alla tvättningar har jag julstökat.
Granen klädde vi igår kväll. Vi brukar alltid göra det den 23:e men fuskade i år. Pepparkakstryffeln blev tyvärr jättegod. Helt i klass med såna dyra man köper. Bra present och julklapp till nästa år. M ska ordna julbordet själv i år säger han. Mamma fixar alltid jansson och omelett så det fick hon göra i år igen. Skinkan har M griljerat idag. Provsmakning ikväll framför julfilmen som vi ska hyra via Telia. Filmerna inklusive årets julfilm kom ju inte. Skinkpinnen gjorde M när han var liten. Revbensspjället har M också gjort idag. Jag har kokat 16 portioner risgrynsgröt. Till frukosten imorgon och till ris à la maltan på efterrätts bordet. På köksbordet står dom enda julblommorna jag har köpt, 2 hyacinter. Tyvärr har amaryllisarna inte fått en enda blomma. Alla har långa gröna blad men ingen blomma i sikte. Inte ens en knopp! Alla julklapparna är inslagna. Utom hamstern som kommer imorgon och L:s kundvagn som är för stor och ska bli en förbundna ögonen present. 100 kronor och en massa sparade tom kartonger. Jag hade sparat en massa julpapper sen förra året för att återanvända det. Det var ett riktigt pusslande. På vissa ställen var det hål och på andra ställen satt etiketten kvar. Sen var bitarna redan tillklippta så jag fick mäta vilket papper som räckte till vilken present. Jag hade inte sparat tillräckligt heller utan fick ta köperullar också. Men jag hade varit förutseende och köpt julpapper på rea förra året.

Igår kväll var M på a lagsträning. Dom hade strafftävling. M vann bland målvakterna. After Eight och Pommac så jag hoppas han bjuder till julfilmen ikväll.

1 kommentar:

Maria sa...

Hej vännen

Tittar in och vill önska dig en riktigt GOD JUL

Själv har jag inte haft tid att blogga som jag ville, men nu finns det ett litet inlägg ;-)

Kraam Maria

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...