måndag 28 december 2009

Själv med L

Maken tog med sig S och M och åkte till husvagnen i Stöten igår. Dom kommer hem på onsdag. Stämningen var inte direkt på topp när dom åkte. Jag gillar inte husvagnen men kan stå ut med den på sommaren. Att den står i Stöten hela hösten - våren för 6100 kronor gillar jag inte. Dels har vi inte råd med den summan, dels har vi inte råd att maken och delar av familjen P åker dit och åker skidor. Bensinen kostar åtskilliga tusenlappar. Liftkort. Färdig mat. Maken var på Ica igår och skötte den vanliga månadshandlingen, han anmälde sig frivilligt. Varför fick jag redan på när han kom hem. Han hade köpt färdigmat och bröd och annat till deras resa. Från vanliga under 800 kronor gick det nu på mer, mycket mer. Pengarna till liftkorten finns inte så maken betalar med sitt Visa kort. Så dom pengarna måste sedan finnas i januari när räkningen kommer. Suck!!! Lägg till att L fortfarande är sjuk, fick en febertopp igår kväll på 39 grader. Efter att ha varit feberfri hela dagen. Hon äter fortfarande nästan ingenting. Jag får truga och truga och truga ännu mera. Sen gnäller hon nästan hela tiden och vill vara nära, nära. Så så mycket gjort blir det inte. Att då vara två hade underlättat. Det känns som om jag fått en bebis igen, jag får inte ens gå på toa själv. Mellan varven piggnar hon till lite och då spelar vi Wii.Bilden är väldigt otydlig. Men spelet räknar ut BMI och gör storleken på gubben därefter. Den i blå tröja längst till vänster är jag. Dags att hålla igen lite kanske? Den som ser ut som ett stort huvud på ett streck till kropp i gul tröja längst till höger är L. Innan hon blev sjuk. Vi har sett film också. En om dagen. Igår såg vi Bolt. Jag brukar inte ha ro i kroppen att sitta igenom en hel film. Men med L liggandes i mitt knä kan jag inte flytta mig utan måste sitta kvar.

Sen hyrde vi Djungeldjuret Hugo på Telia. 19 kronor för jag tror lika många minuter!!! Borde inte barnfilmer vara billigare? I alla fall korta barnfilmer! Idag har vi sett Madagaskar. Jag har fått lite saker gjorda idag i alla fall. Jag har gjort surdeg. När jag var och lämnade en Herman till L:s miniorfröken berättade hon att hon gjorde vanligt surdegsbröd på vitt mjöl. Maken gillade inte surdegsbröd men jag gjorde det på rågmjöl så nu ska jag testa att göra det på vitt mjöl. Jag gillar nämligen surdeg men kan inte äta en hel limpa själv. Jag har gjort köttfärs tärningar till Våffeln. Halva färsen gjorde jag köttfärssås till mig och L på. Jag använde en halv burk tomatkross och en halv buljongtärning. Sen blandade jag i rivna morötter sen lunchen igår. Jag kokade för mycket pasta. Resterna av pastan och tomatkrosset ska jag göra tomatsoppa av imorgon lunch. Sen har jag tvättat. L får fortfarande raketmage med ojämna mellanrum så mycket tvätt blir det. Det enda som kom med posten idag var TVÅ nöjeshäften. Vitalas tyckte att det tog så lång tid innan jag fick min premie så dom skickade en extra som kompensation Väldigt snällt om det inte hade varit för att dom går ut den 31 december 2009. Som är om 3 dagar. Vi hinner alltså inte ens utnyttja en. Den 23 december surade jag till på dom och skickade iväg ett mail: Jag har fortfarande inte fått mitt häfte. Som jag redan påpekat gäller det ju bara till 31 december så hur har ni tänkt att man ska hinna utnyttja det? Jag såg på eran hemsida att ni har Air buddies som premie nu. Jag svarade på erbjudandet för att få premien och ni skickar inte den så jag hinner utnyttja den. Jag förutsätter att ni skickar den nya premien Air Buddies istället.
Hälsningar
Idag fick jag svar: Vi beklagar verkligen att detta inträffat.Givetvis skickat jag ut en ny premie till dig, då får 2 filmer. Du får hemskickat Air buddies samt Små einsteins. Hoppas att ni tycker dom är bra! Det var ju väldigt bra men jag tror det inte förrens jag ser det.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...