torsdag 31 december 2009

Nyår, ying och yang och servetter

M och S fick för sig att dom skulle fixa nyårsmaten i år. Dom skulle både köpa den och laga den, allt under stort hemlighetsmakeri. Dom tyckte att det var tråkigt att det bara brukar vara vi så dom ringde från Stöten och frågade om dom fick bjuda farmor, farfar, mormor och morfar, vilket dom fick. När dom kom hem igår berättade dom att farmor och farfar inte skulle komma men makens syster med familj skulle det.



Jag fick för mig att jag var tvungen att ha fler servetter och det nu. Loppis är ett bra alternativ som anonym gav tips om men jag "måste" ha dom nu.


Ikea har vita servetter. 4 pack för 19 kronor. Dom kan jag färga oranga. Jag måste även färga om dom röda som numera är nästan rosa. När jag sa det till S så påtalade hon att det inte är bra för miljön att färga saker. Vilket jag vet egentligen. Jag hade en bok om växtfärgning som jag köpte på Tradera. Jag kan färga servetterna med växter. Men jag hittar inte boken. Vårat kontor som maken lovade skulle bli klart till jul, är fortfarande inte påbörjat så alla böcker ligger i papperskassar. Jag kommer inte ihåg om jag har kvar boken eller om jag gav den till Myrorna i ett Feng shui rens. Jag har reserverat två böcker på biblioteket om växtfärgning. Men om någon har tips på hur man färgar orange och rött miljövänligt med växter kommentera gärna tack. Barnkalas/kaffekalas servetter hittade jag på en nätbutik som heter Individuell människohjälp. En del av summan går till olika projekt för att hjälpa folk i uländer och det lät ju bra. Servetterna kostade bara 10 kronor styck så jag tänkte köpa 12 stycken. Men portot gick på 114 kronor!!! Så det blev inga.


Jag fick ett mail från Viatalas häromdagen (som jag skrev om) jag skulle få 2 dvd filmer istället för nöjeshäftet som jag inte hinner utnyttja (gäller bara till idag, fick dom i måndags). Det mailet fick jag den 28. Den 30 fick jag ett mail till: Det är skickat 23/12.Med vänlig hälsning Vitalas kundtjänst Pratar dom inte med varandra på den kundtjänsten? Nu vet jag inte om jag ska svara på det mailet och skriva att jag redan blivit lovad två filmer eller om jag ska vänta och se om filmerna kommer. Dessutom så skrev jag mitt mail om att jag inte fått nöjeshäftet den 18 och sen den 23.


Nyårslöften vet jag inte om jag ska hoppa i år. Jag lovar och lovar men har svårare att hålla dom. Löften och hur nyåret blev kommer imorgon. Kanske även bilder på menyn.

Från oss alla till er alla ett riktigt gott nytt år.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...