onsdag 16 december 2009

Julpyssel och mer gratis

Jag har jobbat två kvällar. Det har lugnat ner sig en hel del men jag är fortfarande helt slut när jag kommer hem. Sen är jag uppe i varv och kan inte lägga mig och sova förrens jag har lugnat ner mig och röjt. Maken är inte lika inne på att det ska vara iordning när man lägger sig för natten. Så oftast (läs jämt) får jag dessutom röja/plocka/göra iordning när jag kommer hem innan jag kan lägga mig ner. Diskmaskinen var full igår (igen) när jag kom hem. Tallrikarna är slut. Sätta på diskmaskinen vägrar jag att göra klockan 22.00 innan den har blivit klar är klockan över midnatt. Alltså får jag köra den på morgonen för att vi ska ha något att äta på ikväll. Ställa fram glas och blanda ny juice, plocka fram kläder till L, gå ner med återvinningen, ta fram bröd till frukosten och så vidare och så vidare. Igår tänkte jag att jag inte skulle blanda juice för att se vad som hände. Om någon annan skulle blanda på morgonen. Nejdå! Maken, M och S drack saft till frukosten. Jag hinner dessutom bara träffa L en stund på morgonen och sen 45 minuter på eftermiddagen. Varav 15 minuter i bilen på väg till maken som ska ta över. Så jag har L längtan. Vi hann i alla fall titta på hennes julpyssel som hon gjort i skolan.
Pepparkakor, stjärna, snöflinga, julgransprydnader och tomtar. Och ett paket "till mamma från L". Snyft! Julstädningen är i full gång (nästan). Jag gör en sak om dagen för att sprida ut det lite. Maken är som med julklappsköpen inte intresserad av att göra något så det är jag som städar själv. Igår innan jobbet "putsade" jag silver.Kokande vatten, aluminiumfolie, bikarbonat och lite diskmedel. Smutsen rinner nästan av själv. Idag har jag putsat speglar och kristallkronan. Det har kommit lite mer gratis saker i lådan. 2 biobiljetter ifrån Reseforumet. Provpaket på tamponger till S. Jag beställde till mig också men dom har inte kommit.3 små tuber med barntandkräm. Jag läste om någon som skrivit till Colgate och bett om provtuber. Hon fick 4 stora vanliga tandkrämstuber. Så jag tänkte jag provar jag med. Jag fick 3 små tuber!!! En dvd film Kalle Ankas önskejul. Inget förkläde än. Konstigt. En annan blogg hade fått sin choklad från Marabou men den har inte kommit ännu. Konstigt när man beställer saker samtidigt att det kan dröja flera veckor innan vissa får. Det har snöat i mängder. L och maken gjorde en snölykta igår kväll.

1 kommentar:

Marika på Odlingspyssel sa...

Jag är så imponerad av dig :) Jag pluggar just nu och vi lever på en inkomst här hemma, är färdig mattelärare till sommarlovet. På din blogg hittar jag maaaassor med tips på hur vi kan leva lite billigare och enklare. Tusen tack!

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...