fredag 18 december 2009

Jullov och jag har gjort det igen

Första dagen på M,S och L:s jullov. 10 minusgrader ute och nu är det 18 grader inne. 14 när jag vaknade imorse. S har ont i halsen så jag hoppas verkligen det inte är någon bacill som kommer som en klapp lagom till jul. Själv har jag ont i huvudet och fryser så jag skakar. Om det beror på den kanske kommande bacillen eller den bristande värmen inne vet jag inte. Det verkar som om postbilarna också fryser. Posten brukar komma vid lunch men både igår och idag blev klockan efter 15.00 innan den kom. Jag håller fortfarande utkik efter den varje dag. Jag väntar på 17 gratis/nästan gratis saker. Två kom idag. Inte helt gratis men nästan.
Rakhyvel och rakskum till maken, 39 kronor. Inga mer köpkrav så jag har sagt upp den på en gång. Rakhyvel kostar ca 110 kronor, skum 30. En förtjänst på 101 kronor.

Hudcreme till mig, också 39 kronor. Uppsagd på en gång. Om företagen är så dumma att dom kör med låga lockpriser och inga mer köpkrav så är det deras buisness. Jag är inte så dum att jag fastnar på kroken, jag snor bara betet. Hudcremen kostar 219 + 18 i porto om man fortsätter att abonnera. Jag "sparade" alltså 198 kronor. Dessutom börjar min ansiktscreme att ta slut så jag hade köpt en annan troligtvis dyrare än 39 kronor. Jag vet att jag skulle ha "sparat" mer om jag inte nappat på erbjudandet eftersom jag nu fick betala 78 kronor. Något annat som också kom med posten som inte var lika kul var räkningen för L:s fritids. 810 kronor!!!!!!!!!!!!! I månaden för 2 timmar/dag. Pengar som vi inte har egentligen. Nödvändigheten vet jag inte riktigt. L har blivit mer "jobbig" efter att hon började på fritids. Hon skriker och gapar mer. Hon slåss mer när hon inte får som hon vill. Men hon tycker om att vara på fritids. Hon leker alltid med någon när jag hämtar henne. Det gjorde hon aldrig på dagis.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...