fredag 11 december 2009

Arga brev, post och funderingar

Först "svar" på kommentarer jag fått. Jag har provat att plocka ut skräpet ur dammsugarpåsen med en pincett men det fungerade inget vidare. Jag har inte tålamod nog med det. Att trycka ut skräpet har jag aldrig provat. Bra tips! Då om maken mot förmodan skulle byta påsen någon gång ser han inte häftklamrarna. Det går jättebra att återanvända både plastpåsar och dammsugarpåsar. Kaffefilter har jag ett evighetsfilter men när jag inte hade det använde jag samma filter hela dagen. Så ja det går att återvinna med.
Förra året (tror jag det var tiden går så fort) fick M en massa post i brevlådan som han inte beställt. det var allt från Tara tidningar till sexböcker. Jag ringde och ringde och avbokade allt möjligt. Det gick inte att polisanmäla eftersom det var gjort via datorn och företagen inte får lämna ut ip adresserna. Nu var det väldigt länge sedan det hände. Men så idag fick M ett brev och min antenn gick upp. Han tyckte att det var så jobbigt när det höll på att jag fick öppna hans post. Så jag öppnade brevet. det var reklam från sexbokklubben, eftersom han varit medlem så ville dom att han skulle bli det igen. Jag blev så förbannad att jag skrev ett mail till dom:
För ett tag sedan fick min son ett paket ifrån er eftersom han blivit medlem. Det hade han INTE blivit. Det var någon som var "snäll" och beställde massor med saker i hans namn. Tyvärr gick detta inte att polisanmäla eftersom det gjorts via en dator. Ni plockade då bort honom från kundregistret. Jag fick ringa flera gånger eftersom ni skickade påminnelseräkningar och ville att vi skulle skicka tillbaka paketet. Något som jag vägrade eftersom det INTE var vi som beställt paketet varför ska jag betala för något som jag inte vill ha? Det ordnade sig till sist. tack för det. men idag i brevlådan fick sonen ett erbjudande från er "eftersom du varit medlem i Xstorys bokklubb. Kanske du vill gå med igen". Vilket vi INTE vill för han gick alltså inte med frivilligt så nu ser jag fram emot att slippa all reklam från er i fortsättningen. Sonen var 16 år när han fick böckerna från er. Jag kände för att svära i mailet vilket jag inte gjorde. I lokala tidning hade dom ett speltest idag.
Bland annat hade dom provat Cars. L älskar filmen bilar och hon gillar att leka med bilar så jag funderar på att ge henne spelet i julklapp. det stod ingenstans vart dom fått spelet ifrån så jag mailade (igen, jag vet inte hur jag klarade mig innan mailen kom). Dels lokala tidningen och dels Egmont kärnan som gjort spelet och frågade vart dom fått tag på det. Båda två svarade inom 30 minuter, max. Lokala tidningen får alla spel från spelföretagen (reklam kallas det visst) så dom visste inte. Egmont skrev en hel lista på affären i stora staden som har spelet så det blir shopping igen. Barnfilmklubben svarade nämligen att dom inte hade fått min registrering så det blir ingen Ice age och råtta till L i julklapp. Erbjudandet gällde inte längre så dom tänkte lura på mig ett annat men det får vara. Så nu är jag sur på Gratisbio. Dels för att dom har erbjudanden som man nappar på så går det inte igenom. Dels för att jag bloggat om dom flera gånger men nästan aldrig får poängen för dom. Påminn mig om att jag aldrig ska blogga om Gratisbio mer. Men det kom några andra saker med posten idag.

3 värdechekar från Findus på "matlåda". Jag beställde i allas namn utom L:s. 1 biobiljett för att jag gjorde reklam för spelabingo.org (det gick snabbt). Inget förkläde än. Det blir till att låna L:s igen eller till att skita ner sig. Jag väntar på över 15 saker, dom flesta gratis. L studsar nästan ur sängen på morgonen för att få öppna julkalendern. Det var nog ingen direkt hit att köpa ett färdigt paketset. Ändå plockade jag ur dom sakerna som var sämst och böt dom mot saker jag hade hemma. Men det är väldigt mycket pennor, suddgummin och linjaler. Hur kul är det på en skala för en 6 åring? Vissa saker har varit jättebra. Stjärnhimmeln och delfinnyckelringen. Om jag ska göra detta nästa år igen ska jag välja sakerna själv och inte köpa ett färdigt paket. Jag funderar på om man kan göra ett pussel och ge en bit varje dag? Eller om det finns ett bra pussel men 24 bitar att köpa? Annars kan jag göra ett med till exempel Skutt på. Om jag klistrar en bild på ett hårt underlag och sedan sågar ut 24 bitar, funkar det tro?

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...