fredag 16 oktober 2009

Stolt

När jag hämtade L på lekis idag skulle L också gå hem. Lite förvirrande med alla L kanske. L cyklar hem själv, ibland är han kvar på fritids men när fröknarna räknar alla hemgångar hör jag att han går hem klockan 13.00 vissa dagar. Hur som. Han hade skidvantar som han hade problem med att få på sig. Så han bad mig om hjälp. Sulan i ena skon hade knölat sig - så han bad mig om hjälp. Han hade ett sadelskydd i ryggsäcken, som han hade på ryggen. Så han bad mig om hjälp att plocka upp den. Sen förklarade han att han inte kunde få på skyddet själv så han bad oss följa med till hans cykel så jag kunde sätta på den. Hela vägen till cykelstället sjöng han. "Ingen protest din morsa är bäst" för L.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...