tisdag 13 oktober 2009

Flyttat om

Inspirerad av bloggen Inspiration och design så har jag flyttat om och gjort om bland saker vi redan har. Vardagsrummet gillar jag förutom att det är klart övermöblerat.
L:s alla filmer har stått i en bokhylla mellan TV:n och "våran" bokhylla. Våra filmer har varit i ett skåp i bokhyllan. Jag flyttade L:s alla filmer till vårat gamla filmskåp.Våra filmer flyttade jag till fotpallen som har stått tom. Jag ville ha en fotpall som på bilden från Ikea och ha fötterna på. Dom slutade sälja den men jag hittade en i våran stad på Blocket för 100 kronor och slog till. Detta var minst ett år sedan. Fåtöljerna och soffan står framför bordet så pallen står på undantag. Jag vill ha en hörnsoffa framför TV:n och ha fåtöljerna framför brasan. Då ska pallen stå vid fåtöljerna att lägga fötterna på vid brasan, en filt och en bok. Saint Paulerna som har stått i barnkammaren har blivit utflyttade till alla fönster. Över hälften av Paulerna har tagit sig.
När jag gjorde Bregott häromdagen började mixern att lukta bränd plast. Jag gjorde klart smöret och tänkte inte mer på det. Idag skulle jag göra ströbröd. Det började att lukta på en gång men jag körde på. När jag hade gjort hälften av ströbrödet suckade mixern till och sen dog den. Typiskt! Det är en till "behöver" ha sak. Det är tredje eller fjärde mixern som jag tar död på. Dom andra har jag kört i diskmaskinen men inte den här. En annan sak som jag "behöver" ha är en ny skärmaskin. När maken skar lövbiff med den sist lät den väldigt konstigt men det gick att skära. I söndags skulle M skära kassler och då gick det inte alls. Det är andra skärmaskinen som har gått sönder och det är inte jag som har dödat dom det är maken. Jag använder aldrig skärmaskinen. Maken törs knappt låta mig använda vanliga knivar för jag skär mig hela tiden så jag har förbud på den.För flera år sedan såg jag ett fixarprogram på TV:n där dom gjorde en skål av en gammal lp skiva. Jag skrev upp det på min att göra lista men har inte gjort det förrens nu. Det blev riktigt snyggt.

När jag lämnade L på lekis igår talade jag om för fröken vad som hade hänt i fredags med L och S. Fröken tyckte att det var jättebra att jag sa det så snabbt in på det hände och hon skulle tala med flickorna. När jag hämtade L så haffade fröken mig och talade om vad som hänt. Hon hade frågat L om fredagen men L hade blånekat. Tillsfröken hade sagt att jag redan hade berättat. Då hade L berättat för henne också. Sen hade fröken pratat med S som också hade blånekat tills fröken sagt att hon visste att det hänt något. Så här var det: fröken hade gått ur rummet för att kopiera papper och sagt till alla barnen att leka hunden och benet. L visste inte hur man gjorde och det hade S sagt till henne. Hon hade inte sagt hur man gjorde men hon hade inte heller sagt att L inte fick vara med. När fröken tänkte efter hade hon sett att L såg ledssen ut och frågat henne flera gånger om det var något speciellt men L hade nekat.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...