tisdag 22 september 2009

Fördomar och mer Anna Anka

När ska hemmaföräldrarna (läs hemmafruarna) sluta använda barnen som slagträ för sina egna val? Det här är inte år 1950. Om du som mamma vill vara hemmafru på heltid så står det dig fritt. Men välfärds-Sverige är inte uppbyggt av hemmamammor. Den som tror att Sverige går runt på mammor som bakar bullar och pysslar hela dagarna lever i en sagovärld, säger Patricia Kimondo VD för Lärarförmedlarna, som hyr ut och rekryterar personal till jobb - i förskola och skola. (Världens viktigaste jobb enligt Patricia).
Hon är lärarförmedlare, hon tjänar pengar på att föräldrar har sina barn på dagis. Det är självklart att hon kör med smutskastning av den gruppen av föräldrar som inte vill ha sina barn på dagis. Om alla valde att bli hemmamammor/hemmapappor så skulle hon inte ha något jobb. Sen anser jag att det är ett viktigt jobb att arbeta med barn, inte det viktigaste som Patricia anser. Det viktigaste jobbet är det föräldrarna gör själva.Jag kan inte förstå att hemmaförädra motståndarna kan smutskasta hemmaföräldrarna hela tiden. Jag har valt att vara hemma med mina barn och jag respekterar alla som har sina barn på dagis. Jag kastar inte smuts på dom för att dom har valt det. Tänk vad världen skulle bli bättre om alla fick välja själva. Då menar jag inte bara barnomsorg utan rent allmänt.
Media fortsätter att skriva om Anna Anka. Tyvärr (eller inte) missade jag nästan hela Hollywoodfruar igår för jag jobbade. Men jag såg när Anna Anka skrattade åt vad kul det var att hälla salt på sniglar och se dom fräta ihjäl. Alla har sina nöjen, även om att plåga djur inte är ett av mina! Jag såg också hur hon skröt om att hon körde budbil när hon bodde i Sverige och hade kört så fort att hon blev av med körkortet. Hon fortsatte att köra budbil utan körkort! Det är såna fartdårar som henne som gör att det händer olyckor. Nu skulle det här inte bli en hetsjakt på Anna Anka utan vad media har gjort henne till - en hemmafru. Hemmafru motståndarna får verkligen vatten på sin kvarn. Ett tillfälle att förlöjliga de kvinnor som valt att bli hemmamammor. Att det finns män som valt att bli hemmapappor det låtsas man inte om för det stör mediabilden och jakten på hemmafrun. Det lustiga i kråksången är att smutskastarna/jägarna helt missat att Anna Anka inte är någon hemmafru. Hon är vice VD i Paul Anka Enterprise och arbetar som sin makes assistent, har en hushållerska som sköter hemmet och hon har en barnflicka som tar hand om barnen.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...