måndag 10 augusti 2009

Skrivare

Bara för att jag har köpstopp så tar bläcket i skrivaren slut. Är det en nödvändig sak som man måste köpa? Jag tycker det eftersom vi använder våran skrivare både till att skriva ut saker med och som kopiator. Jag gör även egna julklappar med hjälp av skrivaren. Skrivaren vi har är lika gammal som datorn. 9 år så patronerna till den är dyra. Nästan lika dyra som en ny skrivare. Vi har svurit över det varje gång. Tills nu. Vi hittade en affär inne i stora staden som fyller på patronerna till ett fortfarande dyrt pris men billigare än nya patroner så vi lämnade in och hämtade. Kom hem och patronen gick inte. Mer svära. Maken åkte tillbaka till affären som skulle kolla upp felet och höra av sig igen. Detta var förra veckan. Vi har fortfarande inte hört något. Så hittade vi en billig skrivare på Elgiganten och M och jag åkte dit. Det stod på hemsidan att det skulle finnas kvar i våran stad. När vi kom dit haffade vi en säljare som inte hittade den som vi ville ha. Dom hade glömt att ta bort den från lagret. Vi frågade då efter en annan skrivare med ungefär samma funktioner. Vilket inte fanns. Alla andra skrivare var mulitfunktionella. Vilket vi inte vill ha för vi har redan en scanner. Så han tyckte att vi skulle åka till Siba. Vilket vi inte gjorde vi åkte hem och började om med att jämföra skrivare på nätet. Vi hade vissa krav på den. Patronerna ska vara billiga. Sen ska det vara olika patroner till alla färgerna. Idag har vi en patron för svart och en för alla andra färger. När till exempel gul tar slut måste vi byta hela patronen. Skrivaren ska vara billig. Vi hittade en på Netonnet. Men den var slut både på nätet och i våran stad. Men på Pricerunner hittade jag samma modell, på en annan affär, billigare än Netonnet. Så nu är skrivaren beställd och betald. Vi har även varit och fått S sista Cervarix spruta. Känns skönt men lite sorgligt att studien nu är slut. Efter det åkte vi till Lidl och köpte frukt och grönt. Billigaste affären för det. Jag glömde köpa gräddfil när vi handlade på Coop sist så det köpte jag med. Sen är riskakorna billiga och goda. L kan äta flera stycken till mellis så det köpte jag med. Men allt var uppskrivet på listan och jag kom ihåg att ta med en egen kasse. 4 liter vinbär hann jag med att plocka innan ett jätteåskväder med tillhörande hällregn kom. Jag hann precis plocka in tvätten, djuren och dra upp markiserna innan det rann som ur en kran. Några som inte hade lika tur var maken och hans kompis B som var ute med en optisk kamera och tittade i våra rör. Det kommer fortfarande in vatten i källaren när det regnar. Dom löste ett stopp med kameran men det fanns flera så vi ska ta hit slamsugen för troligtvis beror det på stopp i rören. En (inte fulls så) rolig grej var att alla rören sitter ihop. Avloppet, skithuset och dräneringsrören går ut i samma rör. Buddhan sitter på sin plats och den var minst lika fin som jag trodde att den var. Kulan framför Buddhan snurrar runt på en vattenstråle och skiftar i färg. Den är jättefin. S har berättat lite mer om Kreta. Utanför hotellet var det bråk och slagsmål nästan varje natt. Polisen kom flera gånger. Inne på hotellrummet var det fullt av myror. Det var smutsigt och jättetorrt överallt ute. En rolig grej var att det hade kommit fram en dam från Sundsvall och frågat B om han var Carl-Jan. Vilket min farbror hade förnekat.
Men jag har ofta tänkt att dom är lika. Så nu vet ni hur min farbror nästan ser ut. Till kvällsmat blev det resteromgjorda till pytt i panna. Jag har en två liters glasskartong som jag fyller med diverse potatis-, kött- och korvrester. När burken är full blir det pytt. Igår åt vi stek och då blev burken nästan full. Jag kompletterade med lite köttbullsbitar bara.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...