måndag 15 juni 2009

Argt brev

Jag fick en orderbekräftelse från företaget som "lurade" på mig Aloe vera tabletter häromdagen. Atlas Nutrition heter företaget och efter surfande på nätet så har jag kommit på att det är ett fuskföretag som man ska akta sig för. Dom är anmälda till konsument Europa flera gånger. Om man inte ville ha fler paket skulle man antingen ringa deras kundtjänst, ett 0770 nummer som inte står med i Eniro. Eller skicka ett vykort till en adress som inte fanns med alls. Men under mitt surfande hittade jag ett annat nummer till deras kundtjänst som hade riktnummer 031 Där fanns även med en adress. Jag skrev följande som jag redan har postat: Jag vill säga upp mitt abonnemang hos er kundnr: xxx. Jag ser även fram emot att slippa fler samtal ifrån er eftersom vi är anmälda till Nix registret sen 2 år tillbaka och ni inte accepterade det.
När jag skulle tända ljus igår kväll märkte jag att halva tändsticksasken var full av stickor utan plupp.
Dom går alltså inte att tända. Jag skrev ett mail till dom också:
Hej.
Jag vill komma med en synpunkt. När vi köpte en ask med långa tändstickor sist var halva asken stickor utan "knoppen". Dom gick alltså inte att använda. Jag gjorde det för att dom kanske behöver se över sin tillverkning eller något. Jag fick ett svars mail efter bara några timmar: Vad tråkigt att du fått en produkt som inte motsvarar dina förväntningar. Om du vill reklamera en ask kan du skicka in den till nedanstående adress. Vi återkommer till dig inom två veckor med svar om vad som kan vara orsaken. Givetvis så ersätter vi dig. Jag vill inte ha någon ersättning så jag tänker inte skicka in asken. M och S har varsin pärm med diplom i. På pärmens omslag sitter klistermärken i olika modeller med M och S namn på. L börjar också få diplom så självklart ska hon också ha en pärm. Jag hittade en pärm hemma men den såg väldigt tråkig ut. Men så letade L och jag på S gamla bokmärken och L fick välja dom hon tyckte var finast. Dom sitter tejpade på omslaget nu. L och jag har varit en tur till biblioteket inne i stora staden. Jag har reserverat flera böcker och nu när vårat bybibliotek har sommarlov så kommer böckerna till huvudbiblioteket. 3 av mina reservationer hade kommit. Ett år i Provence, Singel i Sumpan och Potensgivarna. Vi hittade lite olika böcker till L också. Jag har redan massor av böcker från biblan ligger på nattduksbordet och väntar på att bli lästa. Dom trängs med några av mina egna favoritböcker som jag vill läsa igen.
11 böcker sammanlagt. Då står jag i kö till 4 böcker till på biblan. Jag gillar att läsa. Efter mitt bloggande igår surfade jag runt och tittade efter tunn plåt. S och jag försökte oss på att göra örhängen för flera år sedan och då köpte vi tunn plåt från Slöjd detaljer. Antingen blir det den eller så blir det papper från Panduro. När jag var liten gjorde min farmor och jag änglar av guldpapper. Det är tjockare än vanligt papper och går att forma. Det kanske finns i silver? Jag ska titta där först nästa gång jag är på det stora köpcentret. Eller så skickar jag maken till affären som ligger mitt i stora staden bredvid makens jobb. Idag kan jag inte skicka maken någonstans för han är i Lund på kurs och kommer hem imorgon.

1 kommentar:

Tvärslå sa...

Hejs hemmamamman tack för orden i min blogg, jag har skrivit svar där med men svarar här med om du skulle missa. Kul att du gillade plånböckerna, tyvärr har jag inte direkt något mönster, jag improviserar och måttar sådär på ett ungefär :)

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...