onsdag 15 april 2009

M = 17 år

Jag kan inte fatta att det är 17 år sedan min först födda såg dagens ljus. Lilla M är inte så liten längre. Han är längre än mig så nu är det jag som är liten. Vi har inte firat honom än. Direkt efter skolan följde han med några kompisar hem som ville fira honom.
Jag har gjort tårta dagen till ära så nu väntar vi bara på att huvudpersonen ska komma hem innan L ska gå och sova. Så vi får sätta tänderna i den. Presenterna har han inte fått heller. Han går upp halv 6 och då ville han inte ha dom. Till eftermiddagsfikat blev jag sugen på glass, bananpengar och chokladsås. Glass och bananer hade vi hemma, men ingen chokladsås. Vad göra? Jag har slutat med att åka och handla bara för en eller ett par grejer är slut så åka till affären var inget alternativ. Jag gjorde egen chokladsås så(s)klart. När jag använde ugnen igår så rök det in utav bara attan. Ugnen var i behov av en rengöring. När jag fyllde år ett år fick jag en ångrengörare av maken. När jag fick den svor jag en ramsa för mig själv. Men den har visat sig vara väldigt användbar och nu tackar jag maken för att han var så smart. Speglar, fönster, köksluckor, toaletter och ugnen. Den blev som ny! Jag kom på ett sommarjobb för S att söka igår efter att jag hade bloggat. Kommunen har feriepraktik för ungdomar som går ut årskurs 9, 1 eller 2 på gymnasiet. Vi surfade in på hemsidan och S skickade iväg en ansökan. Idag i den lokala tidningen stod det om feriepraktik för ungdomar. Det fanns 1000 praktikplatser i våran kommun. 500 till år 9. Dom som tillsätter platserna ville vara snälla mot handikappade och ungdomar från vissa bostadsområden så dom fick förtur. Vårat bostadsområde är inte med bland dom som får förtur. Dom områdena som är med är såna där det bor mest folk av andra nationaliteter än svenska. Snacka om omvänd rasism!!!! Jag läste att finanskrisen gör att det blir mindre sopor. Folk handlar mindre kapitalvaror = slänger mindre TV apparater mm. Renoverar mindre = mindre byggrester. Det enda som inte minskade var hushållsavfallet för folk äter fast det är finanskris. Men det finns ju mer än matrester som är hushållsavfall. Om man som vi sorterar allt avfall så blir det bara en halv tunna en gång/månad.

1 kommentar:

Anonym sa...

Kanske dags för dig att inse att inget är helt gratis och sluta tacka ja till erbjudanden...

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...