tisdag 3 februari 2009

Mer dålig miljö

Jag fick mersmak på att spela in band till L. Efter att Supertrion blev klar har jag spelat in Lilo och Stitch.
Den blev klar igår. Eftersom det är avsnitt jag spelar in från TV:n vill jag inte ha någon filmbild på. Så jag fotograferade inledningen från TV:n och satte på fodralet och bandet. Det gjorde jag med Clifford också. Han spelar jag in nu.

Supertrion ska L få i hjärtpresent. Lilo och Stitch och Clifford ska hon få när hon fyller.

Imorgon ska L åka skridskor på dagis. Det är en sak till som retar upp mig. Dagis och senare skolan tar för givet att alla har skridskor, hjälmar, skidor med mera. Har man det inte förväntar dom sig att man ska låna eller springa och köpa. Som tur är har vi hjälmar sparade sen maken och jag var små. Det är verkligen stor skillnad på hjälmarna idag, rena stenåldern, men så länge dom funkar så..................... Skridskor har vi också ett par till L. Jag köpte dom på loppis eller någon bytardag för ett par tior.


L har aldrig stått på ett par skridskor så det kommer att bli Bambi på hal is.


Häromdagen skrev jag om bokstavskex där kartongen var mycket större än kexpåsen. Falsk marknadsföring? Ett ännu värre exempel på falsk marknadsföring är linsvätskan vi köpte på apoteket. Av märket Renu. Bilden ljuger lite. Flaskan är nästan halva kartongens storlek.

En bra sak. Sist vi köpte hushållspapper köpte vi Änglamark. När jag skulle ta ett papper drog jag ut pappret så långt som ett papper brukar vara och fick 3 papper i handen.

Rutorna är bara en tredjedel så stora. Om man vill ha större bit tar man bara fler rutor. Men oftast så räcker en liten bit. Sen räcker pappret mycket längre också!

Jag vann fönsterlampor till köket på Tradera. Dom kom idag.

Tyvärr har vi inga passande glödlampor. Dom vi satte i lyser alldeles för starkt och sticker ut under lampkanten. Men annars är dom jättefina. M:s jeans (J Lindeberg 5 kronor) har också kommit. Flärpen på blixtlåset var sönder (det stod att blixtlåset var sönder men inte hur). Maken säger att det inte går att ersätta flärpen så vi måste byta hela blixtlåset. jag ska klura lite på det för annars fungerar blixtlåset. Men det är klart ett blixtlås kostar inte så många kronor.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...