fredag 27 februari 2009

Bil- och köpfritt

Jag har börjat att tänka annorlunda. Förut om något tog slut så tog jag direkt bilen till Coop för att köpa slutsaken. Sen slank det ner en hel del annat också som inte var slut men gott eller så. Nu när något är slut försöker jag att tänka om jag kan använda något annat istället eller om vi kan klara oss utan det ett par dagar tills det är dags för storhandling. I onsdags på fiskdagen skulle vi äta fiskpinnar och pommes. Svensk variant av fish`n chips. Onyttigt men gott. Men vi hade slut på fiskpinnar. jag vet att det bara är ströbröd och ingen fisk och att det är lätt att göra egna. men M och S vägrar att äta hemgjorda fiskpinnar. Mitt gamla jag hade tagit bilen till Coop och köpt fiskpinnar men inte mitt nya jag. Mitt nya jag slängde om i matsedeln. Vi ska handla imorgon på Ica. Där fiskpinnarna är billigast och där jag oftast köper dom. Vi åt spaghetti och köttfärssås i onsdags - fredags maten. Pannkakor i torsdag. Kycklingbitar med ris idag - lördags myset.Till kycklingbitarna gjorde jag currysås och sötsursås. Det syns inte så bra på bilden. Den sötsura såsen ligger mellan riset och currysåsen.
Ett annat exempel. Idag är det fredag kväll. Som vanligt på fredag kvällar så drar mys- och sockertarmen igång. Chips och choklad var det jag längtade efter idag. Sen gärna lite lösgodis också. Men nej mitt nya jag sa ifrån direkt. Vad är det för fel på popcorn?

Och chokladpudding?Jag gjorde ett test om barnprogram från förr på Allt om barn. Jag siktade in mig på alla rätt men det gick inte så bra:

Ditt resultat: 10 av 15. Nja, det här var inget lysande resultat. Å andra sidan kanske du hade bättre saker för dig som barn än att se på tv.

Men som det stod jag hade nog bättre saker att göra än att se på TV. Men nu blev jag lite nostalgisk. Drutten och Jena.


John Blund.Det kallar jag barnprogram det. Vill flera göra testet finns det här.
Det finns några som har sämre jobb än jag!

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...