tisdag 16 december 2008

Sjukt

Dom sista julklapparna som ska köpas är inhandlade. Nu är det bara några till som ska göras. Jag har min gamla skidjacka som vinterjacka. Den jag hade gick sönder för ett par år sedan och då fick skidjackan rycka in som ersättare. En väldigt lång ersättare. Idag såg jag alla skyltar om att vinterjackorna såldes ut till halva priset i flera skyltfönster. Gick in på Kappahl och hittade min drömjacka. Tyvärr inte till halva priset utan till hela priset 699 kronor. Så mycket kostar inte ens mina klädinköp ett helt år (till mig själv). Men jag föll för frestelsen och köpte den..............


Jag har tittat på Trolltyg i tomteskogen flera gånger. Den är gjord efter en bok och den boken vill jag ha.

Tomtar av Wil Huygen. Om det är någon snäll tomte som vill köpa den åt mig så kan den köpas här.

En sak som är helt sjukt är att 14 - 17 åriga flickor får lussa på en anstalt för dömda pedofiler. Ledingen tyckte att dom dömda behövde lite "kul". Hur kul hade dom barnen som råkade ut för deras sjuka handlingar? Vill dom ha lite kul så kan dom knäcka varandras nötter eller grilla varandras korvar! Läs här. I USA och England med flera länder visar dom dömda pedofiler med bild, namn och adress på internet för att varna allmänheten för dom. I Sverige skickar vi småtjejer till deras anstalter. Sjukt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag är så glad, för jag hittade den boken nyligen
på julloppis för 40 kr, mysig.

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...