tisdag 23 december 2008

Gråt och tandagnisslan

L har varit hostig ett par dagar. Idag har hon blivit snorig också, rejält snorig. Nu ikväll har hon börjat gråta och skrika över att hon har ont i örat. Öroninflammation? Ibland när jag frågar var hon har hon ont säger hon halsen. Kindtänder? Ibland svarar hon örat. Ska vi avvakta till imorgon eller ska vi ringa jourmottagningen ikväll? Jag har gett henne nässpray och Alvedon. En gång när vi misstänkte att hon hade öroninflammation och jag ringde jourmottagningen sa dom att vi skulle ge Alvedon och ringa vårdcentralen efter helgen. Jag har haft öroninflammation som vuxen och Alvedon är som att spotta en törstig kamel i halsen vid den värken. Så jag vill inte att L ska ha så ont.

Innan tröstandet och gråtandet har vi fortsatt med julfixandet. Granen är klädd.

S ville bara ha röda julgransprydnader i år. L blev lite sur för hon ville ha som vanligt.

Skinkan är griljerad, men inte provsmakad än.

Revbensspjällen är fixade.Alla julklappar är inslagna och huset är städat.

Nu skulle jag ha lutat mig tillbaka med en kopp med hemgjord glögg men eftersom jag inte vet om jag måste ut och åka bil eller inte så avstår jag.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...