tisdag 30 december 2008

Bio, almanackor och ströklipp

Vi fick en massa biobiljetter i julklapp och maken och L utnyttjade två av dom idag. Mamma Mu och kråkan.Efter bion åkte dom och handlade. Coop har 50 % på alla skor och stövlar och makens stövlar har gått sönder. Han hittade inga stövlar men jag fick ett par sulor så nu är mina stövlar som nya och kan användas i minst 5 år till. Ena väggen i badrummet ser så kal ut. På skåpen har vi murgröna som hänger så vi funderade på att ha en på tomväggen också. Dom hade rabatt på murgröna så maken köpte en ranka.

Vi började även få slut på strö och hö så det köpte maken och L också. Han vi köper strö av hade beställt 20 pallar strö men bara fått 2. Han hade slut på strö förutom en som hade gått sönder i plasten som maken fick köpa för 10 kronor.Eftersom det nya året närmar sig med stormsteg så har jag gjort iordning våra almanackor Förut har vi haft två stycken. En som sitter på väggen där allting står. En som ligger i en låda där bara tider och när folk fyller står.Det har funkat så där. Först tittar man på väggen och ser att till exempel S ska till tandläkaren. Då tittar man i byrån vilken tid det är. När alla fyller vill jag inte skriva på väggalmanackan för det är så lite skriv utrymme i den. Jag sökte på nätet efter en födelsedagsbok och hittade en som alla födelsedagar nu står i. Så nu har vi bara en almanacka och en födelsedagsbok.Jag vill vara ute långt i förväg när det gäller presenter och julklappar. Just nu håller jag på och klurar på dom som fyller i februari - mars och alla hjärtans dag. L fyller i mars men jag vet vad jag ska köpa till henne. Min pappa fyller, han vet jag vad jag ska köpa till + göra till. Maken vet jag också vad jag ska köpa till. Alla hjärtans dag då? Jag vet vad jag ska köpa till M, S och maken. Men inte till L. Jag vill ge henne en film tror jag. När jag frågade henne vad hon ville ha för film svarade hon "Supertrion". Supertrion är en serie som går på Nickeloeon. Den handlar om tre sjungande klasskompisar – marsvinet Linny, kycklingen Ming-Ming och sköldpaddan Tuck- -som reser världen runt för att hjälpa djurungar i nöd. Jag har sökt på dom på nätet men det verkar inte som om dom finns att köpa som film. Antingen får jag spela in varje avsnitt eller komma på något annat.


Till kvällsmat blev det bruna bönor. Som vanligt gör jag till 12 personer så frysen ska få lite också. Konstigt, jag är trött på all julmat utom bruna bönor.

1 kommentar:

Mammans liv sa...

Hej

Jag är också hemmamamma så det är alltid kul att läsa om andra hemmamammors liv. Jag har tagit mig friheten att lägga till din blogg i min blogglista, hoppas att det är okej. Kika gärna in på min blogg vid tillfälle, ha det gott!/ Lilla mamman

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...