lördag 8 november 2008

Slappardag

Som vanligt efter att jag jobbat så är jag helt färdig i minst en dag. Det har inte blivit värst mycket gjort (av mig). Maken har varit på tippen med alla rester från gillestugan. Så han kan börja riva resten också. Sen har han flyttat på regnvattentunnan i trädgården. Den står i hörnet där allt vatten kommer in så förhoppningsvis är det den som gör att vattnet kommer in. Annars är det dräneringen och det vill vi inte ens tänka på. Röret som gick ner i tunnan var inte riktigt tätt så vi får se om ett par dagar när det blöta som har kommit in under det senaste regnet har torkat bort. I badrummet har det fortfarande inte hänt noll och ingenting. Han skulle komma onsdag, torsdag och fredag. Dumma oss trodde han menade denna veckan och inte vecka femtitolv. När maken ringde (igen) och frågade vad som hände skulle det komma en elektriker vid sju halv åtta på måndag.
Kylskåpet började eka när vi öppnade det så jag har i alla fall varit och storhandlar mat. På Coop denna gång. Det brukar gå på mellan 800 - 1200 kronor där varje gång idag gick det på 1453 kronor. Jag vet inte om det är priserna som börjar gå upp eller? Men jag tycker att vi handlar i princip samma saker varje gång. I och för sig köper jag all ost på Coop nuförtiden eftersom den har billigast kilopris så bara osten kostade ungefär 200 kronor. Sen hade vi slut på köttfärs så det köpte jag 2 paket.
S praktiserar denna vecka. I hennes bästa kompis pappas affär. Han har en klädaffär och S älskar kläder så hon är som en råtta i en ostaffär. Tyvärr så fick hon en attack av hålla i väggarna yrsel torsdag och fredag och kunde inte gå. Jag ringde barn i torsdags och satt i telefonkö i minst 30 minuter innan jag kom fram. Vi fick en kallelse på posten att S hade en tid på barn den 25 november. Jag ville veta om det var kallelsen efter besöket på vårdcentralen eller ett återbesök. Det var en kallelse. Jag sa då att vi redan varit akut på barn två gånger eftersom det blivit värre och frågade om vi verkligen skulle komma. Han (sköterskan) svarade då att läkaren vi hade tiden hos är neurolog dom andra vi varit hos var bara allmän läkare. Jag frågade då om remissen till datortomografin var skickad? Det hade han ingen aning om och det stor inte i journalen. Men jag får väl göra som jag gjorde med öron ringa och säga att vi måste få komma för det är akut. Öron skickade förresten en remiss den 20 oktober om att vi skulle bli kallade innan november var slut. Sa sköterskan när jag ringde. Vi har fortfarande inte fått den. Nog för att jag visste att postgången var långsam men inte visste jag att den var så långsam! Men nu behöver den ju inte komma eftersom vi redan har varit där men det vet ju inte remissen.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...