torsdag 30 oktober 2008

Vattenbrist, nakenfot och läskiga kakor

Gårdagens vatten och avloppsbrist gick bra. Vi laddade upp med vatten innan och hade lånat svärmor och svärfars potta pottier. Rörmokaren tejpade igen diskhon och låste toadörren så vi inte skulle glömma bort vad som gällde och spola vatten eller spola i toan. Han hade fått både det ena och det andra i huvudet på andra jobb. Vi har/hade våtrumstapet på väggarna och golvet så halva gårdagen och nästan hela dagen idag har rörmokaren slipat bort den. Det lät ungefär som en hög borr hela tiden, vi fick skrika när vi ville prata med varandra. Det var nästan skönt att få åka och jobba igår kväll. Men nu är all tapet och golv borta så nu kommer nästa man och ska byta väggskivor och kakla. L, S och jag har bakat kakor till Halloween festerna. Fingerkakor.Spindlar och fladdermöss.L sa att hon längtade till sommaren när det var varmt ute för då kunde hon gå nakenfot. Varför krångla till det!

Igår jobbade jag som sagt var så då bloggade jag inte så jag är en dag sen. Men här kommer ett ljus för alla änglar som dog i Göteborgs branden den 29 oktober för 10 år sedan. Mina tankar går till er och era föräldrar och syskon.

2 kommentarer:

Anonym sa...

HUUU det ser ut att bli en kuslig fest!
Nakenfot var ett nytt ord!
barnfotad säger de mina små..

AnnH

Anonym sa...

Vilka fina kakor.

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...