måndag 13 oktober 2008

Klipp och gymnastik

L går på gympa med dagis på torsdagar. Fröknarna tycker att det går bra men att hon är för försiktigt. L har inte gått på gympa förut så det kan ju vara förståligt. För att underlätta för henne så ringde jag en av ledarna som har hand om 03 gympan i våran by. Det brukar vara kö men man vet ju aldrig. Vi hade tur. Det var en som precis hade hoppat av så det fanns en ledig plats till L. Vi började ikväll. Dom andra hade hållit på ett tag så dom visste precis vad det gällde när fröknarna sa nu gör vi så och nu gör vi si. En av L:s dagiskompisar gick där. Hon är lika blyg och tyst som L. När hon fick syn på L så hög hon tag i hennes hand när dom skulle hålla i en kompis och satte sig bredvid L i samlingarna och så vidare så det var kul att se.När vi gick hem
frågade jag L om det hade varit kul. Ja, jag ska gå varje gång svarade L.

Jag hämtade maken efter jobbet och vi åkte och handlade lite. Kina affären var första stoppet. Varje gång jag handlar där förvånas jag över vad billigt det är.

Dagens klipp var: vårrulleblad, bambuskott (räcker minst till 10 biff med bambuskott kokningar), risvinäger och wasabi (egen sushi) och palmfrukt (jättegoda och söta). 127 kronor.

Efter kina affären åkte vi till Överskottsbolaget. Vi har ingen reklam längre men när jag var hos svärmor sist så läste jag igenom hennes Ö&B reklam. Där köpte vi: tacoskal (10 paket besparing 3,90 per paket) 6 pringels chips (10 kr/styck - till S tjejkalas på fredag), 12 godispåsar (10 kronor/3 stycken - till en eventuell spökfest som L ska ha) 6 flaskor cider (10 kr/2 st - till S vuxenkalas). Så nu är förhoppningsvis allt inhandlat till både S tjejkalas och vuxenkalas. Om jag inte kommer på något som jag glömt att köpa.

Jag har skrivit förut om hur mycket jag hatar att ringa. Jag har blivit bättre även om jag fortfarande ger bort så mycket av ringandet som möjligt till maken. Idag har jag ringt till en av S teaterkompisars mamma och fixat en present till till S. Vad det är kan jag inte skriva förrens S har fått den (jag vet inte om hon läser sin mammas blogg). Jag har aldrig träffat henne eller pratat med henne förut så jag är väldigt stolt över att jag ringde.

2 kommentarer:

Hannele på Hisingen sa...

Det är verkligen spännande att handla i asiatiska och andra invandraraffärer, dottern kan mer, jag bara gissar.
Lurigt med jularbete, våra ungdomar jobbar gärnadå, för man får ju bra betalt. Jag har också jobbat jular, man jobbar ju ändå inte 24 timmar per dygn. Vi är inte så beroende av TV, så vi lägger firandet lite som vi själva vill.

Och julen är ju inte bara EN dag, som många tror, utan det är allt runt om, jag gillar nästan den 25:e och 26:e ecember bäst :)

hemmamamman sa...

Det tråkiga är att jag jobbar 23, 24 och 25 december. Som ytterligare grädde på moset jobbar jag den 30 och 31 december också.
Kvällar allihopa.

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...