måndag 27 oktober 2008

Damm

Rörmokaren kom nästan på utsatt tid. 7.45 ringde han på dörren. Det gick bra med bara en toalett. Det enda "pinsamma" var att han stängde av vattnet 30 minuter innan L och jag skulle åka till talpedagogen. Sen blev jag akut nödig och var tvungen att gå i alla fall. Jag tänkte inte på att det fanns vatten kvar i behållaren så jag lät det stå. Jag sa till S (som skulle vara kvar hemma) att spola när han satte på vattnet igen. Det var bara det att han satte på vattnet för att han var nödig så han stegade direkt in på toan. Han har borrat och grejat hela dagen så nu är badrummet nästan utblåst. Rören ska läggas om så han är även nere i tvättstugan och borrar och grejar. Så det ligger byggdamm överallt. Även i tvättstugan där jag tvättade, tveksamt om kläderna blev renare eller smutsigare. Helt klart dammigare!

S har målat klart händerna.Sen har hon målat en skylt som ska sitta i buskarna utanför tomten. Hoppas bara att inga småbarn kommer. Men spökvandringen ska vara vid 22 tiden på kvällen så den föräldern som låter sina småbarn vara ute själva så sent kan skylla sig själva om barnen har mardrömmar sen.Dom kan ju inte skylla på att dom inte blev varnade!
Till kvällsmat blev det en något misslyckad karrekalops. Den smakade av någon underlig anledning helt bränt. Det är såna gånger jag ångrar att jag har gjort ett storkok. Nu måste vi äta "bränd" kalops minst 3 gånger till. Om jag inte häller ut den men det är jag för snål för.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...