torsdag 23 oktober 2008

Byggarbetsplats

Rörmokaren skulle komma och börja med badrummet igår. Så när jag jobbade i tisdags kväll plockade maken ut allting löst och lite till. I onsdags kom ingen rörmokare så maken ringde. Han var sjuk och skulle komma i slutet av veckan eller i början på nästa vecka. Vill bara att dom ska börja så att det blir klart snart. I och för sig kan vi fortfarande använda badrummet för toalettbesök, men hur kul är det på en skala när det ekar när man gör sina behov! När dom väl sätter igång så får vi klara oss med den lilla toaletten. Där man knappt kommer in för alla tandborstar, tvålar, handdukar, smink, bindor ,med mera med mera som har varit i badrummet är där (eller i hallen eller i vardagsrummet). Det är så kul att göra sig iordning på morgonen. Man får springa runt i hela huset.

Maken har varit med ett lass till tippen. Bokhyllan som vi skulle spara och göra om fick följa med. Hela golvet måste brytas upp och bytas, även där kontoret ska vara. Så alla grejer som låg i kontordelen är förpassade till tippen eller till garaget. När maken drog ut heltäckningsmattan i kontordelen så var det flera stora fuktfläckar där också. Det blir en dyr spökfest. Benen som jag köpte igår kostar 150 kronor i frakt + 150 kronor i hanteringskostnad + 100 kronor för benen = 400 kronor. Sen kom jag på den extremt dumma tanken att gå till grannen som har en affär i källaren där hon säljer inredningsprylar och festsaker. S och L var med. Hon hade ett svart tyg att hyra ut som duk för 25 kr/meter. När jag kom hem hittade jag ett tyg att köpa på en sida för 18 kr/meter. Så nu vet jag inte vad jag ska hitta på för att "slippa" hyra hennes "duk". Sen köpte jag 12 orange servetter ( i papper) dom kostade 8 kronor/styck men eftersom det var vi så fick jag dom för 5 kronor styck. Vi ska även hyra ett glitter snöre att lägga mitt på bordet för 10 kronor. Säljs på Ikea för 19 kronor. Vi har även beställt saker på Buttericks. Jag vet inte vad det är men jag vill att festen ska bli den bästa någonsin. Dels för att S har mått dåligt så länge och dels för att två tjejer i klassen "mobbar" henne. Dom har varit kompisar förut men sen hände något så dom har varit med på fester och tjejkvällar förut. Förut så har jag ordnat kalas med väldigt hög wow faktor till en väldigt liten budget och L spökfest kommer att bli en sån. Det enda jag behöver köpa till den är pepparkakskryddor och vaniljglass. Sen ska jag komma på lite lekar och bestämma om godispåsarna ska bli priset i en skattjakt eller i spindelvävsleken. Fiskdamm känns inte som ett alternativ. S gjorde sånt intryck på en av mammorna vars barn var här när L fyllde i mars och hade barnkalas. Så hon har "anställt" S till hennes dotters barnkalas nästa vecka. Hon ska göra ballongfigurer och ansiktsmålning. Jag kanske ska köpa en trollerilåda så får S lära sig trolla tills spökfesten.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas S får en bra fest!

AnnH

Hannele på Hisingen sa...

µycket med feste, men ser ut att bli kul.

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...