fredag 26 september 2008

Ofrivillig snack och kräklukt

Jag har jobbat två kvällar på raken. Jag hade två auktioner på Tradera som jag väldigt gärna ville vinna. Den ena gick ut 20.14 och den andra 20.15. Vi hade en lugn stund då så vi var inne på kontoret. Min kollega för kvällen är också Tradera beroende så hon förstod precis när jag sa att jag ville vara med. Det hon inte förstod var att jag går in sista minuten och bjuder. Det ger störst chans att få sakerna. Hon blev jättenervös och sa nu måste du bjuda - nu är det bara 10 minuter kvar. Nej nu måste du bjuda - nu är det bara 8 minuter kvar. Nej nu blir jag så nervös så nu går jag på toa. Jag vann båda auktionerna Vad det var kan jag inte avslöja för det ska bli julklappar till M. Nya kostar dom 449 kronor/styck. Jag fick båda för 320 kronor inklusive porto (samma säljare).
När jag kom hem igår var jag törstig så jag tog isvatten. Jag tog med det ner i källaren för att kolla e-posten. När jag fick något hårt i munnen trodde jag att det var is och bet till. Då kändes det konstigt så jag spottade ut det. Det var en skalbagge. Jag TUGGADE på en SKALBAGGE!

Jag har en jobbarkompis som säljer Amway. Det är rengöringsprodukter som säljs via hemförsäljning. Jag köpte en flaska toarengöring och den var jättebra. Jag brukar köpa rengöring i affären för jag tycker att det funkar bättre än bara "tvål" på en svamp eller såpvatten. Nu är flaskan slut och av både ekonomiska och miljöskäl så tänkte jag skippa den och börja med naturlig rengöring. Jag har läst att vinäger och vatten ska vara bra, speciellt mot kalkfläckar och badrumsrengöring. Det skulle vara vitvinsvinäger men jag hade bara äppelcidervinäger så jag tog den. Hälften vinäger och hälften vatten skulle det vara. Jag sprayade och torkade och det mesta av smutsen försvann. Problemet är bara att båda toaletterna stinker kräka nu. Fast då drar alla sig för att gå dit så då håller sig toerna rena längre.

1 kommentar:

Hannele på Hisingen sa...

Såpa och vanlig handdiskmedel räcker, sen finns alltid små knep med citronsyra och annat (naturligt).

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...