onsdag 17 september 2008

Hökögon, böcker och påverkad?

Jag hostar och hostar. Jag hostar nästan så att lungorna kommer upp. Mollipect funkar inte, det smakar dessutom som det låter peck. Igår kväll tog jag Cocillana Etyfin. Den innehåller en liten dos morfin och kan ge nedsatt reaktionsförmåga. Alltså är den bäst att ta innan man lägger sig. Jag sov som en gris hela natten och hostade inte en enda gång. Tyvärr har jag hostat ikapp det på dagen. Hela förmiddagen har jag varit yr i huvudet, illamående och känt mig som om jag ska svimma. Kan morfinet sitta i så länge? Jag låter som om jag har druckit upp makens Whiskey och skällt på barnen hela dagen.
S har varit yr i huvudet sen i maj. När vi var till vårdcentralen hittade läkaren inget fel på henne. Utan tyckte att det var bara att hon lärde sig leva med det. Både maken och jag har glasögon/linser så för att utesluta närsynthet så beställde vi tid för synundersökning. Normal syn är 1. Jag har -2,75 på ena ögat och -3,0 på det andra. Maken har -2,50 på det ena och -2,25 på det andra. S hade +1,25 på båda ögonen. Alltså ser hon inte dåligt, tvärt om. Jag har linser på dagarna och ett par glasögon som backup och på kvällarna. Så här ser brillorna ut som jag har nu.

Det bästa med att vara sjuk är att ingen klagar (nästan ingen i alla fall) när jag ligger på sängen och läser hela dagarna. Jag har rotat fram gamla godingar + att jag har beställt nya böcker som jag har fått. Vi gör om i källaren så alla böcker ligger nerpackade i kartonger i bastun så jag måste verkligen vilja läsa en bok innan jag går igenom alla kartonger efter den. Sist letade jag reda på flera stycken. Här är alla böcker som jag håller på och ska läsa nu.
Jag vann en jacka på Tradera för över en månad sedan. Jackan kom aldrig och säljaren svarade inte på mail förens jag hotade med negativt. Hon hade skickat den sa hon. Jag gav henne negativt i alla fall men skrev att jag inte visste om det berode på henne eller posten att varan inte kom. Jag får alltid dåligt samvete när jag ger någon negativt. Även om jag inte gillar varan, den är trasig eller luktar (har hänt) så ger jag positivt ändå vara för att varan har kommit. Om den är riktigt hemsk ger jag inget omdöme alls. Hur som helst. Säljaren har blivit avstängd nu. Jag var inte den enda som inte fick sin vara visade det sig. Så nu har jag inte lika dåligt samvete.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...