onsdag 10 september 2008

Dumhuvud

Det är ett 08 nummer som har jagat mig i flera veckor på mobilen. Jag har trott att det är en telefonförsäljare eftersom dom har börjat ringa till mobilen istället för hem. Så jag har tryckt bort numret varje gång. Vi har nix hemma. När jag var på jobbet för några veckor sedan så ringde det igen och jag svarade. Hej sa rösten du har svarat på en enkät att du är intresserad av hälsa stämmer det? Jag jobbar och har inte tid att prata med dig svarade jag. Efter det har det ringt flera gånger till, på mobilen. Jag har inte svarat på någon enkät om att jag är intresserad av hälsa men det sa jag inte till honom. I morse när jag stod i duschen så ringde samma nummer på mobilen igen, jag svarade inte. Men nyss ringde numret på hemmatelefonen och jag tänkte om jag ska bli av med dom så är det väl lika bra att jag svarar. Nu var det en tjej som sa samma sak. Jag är intresserad av hälsa svarade jag då. Vet du vad omega 3 är frågade hon då? Ja, jag äter linfröolja varje dag. Ja men det är inte samma sak du måste äta kapslar svarade hon då. Hur mycket kostar linfröolja? 36 kronor för 500 ml som räcker i ett par månader för både dottern och mig. Jaha men det här kostar bara 49 kronor för en månad (första månaden vad det kostade sedan glömde hon att säga) och du får säga upp abonnemanget när du vill. Det är bra för det och för det och för det. Ja jag vet det det är därför jag äter linfröolja. Tycker du att du äter bra frågade hon då? Ja men jag skulle behöva gå ner i vikt och äta mindre sötsaker. Ja men omega 3 gör så att du går ner i vikt om du motionerar och minskar på sockerintaget. Nej tack jag vill inte ha ditt erbjudande i alla fall. Då slängde hon på luren i örat på mig. Hon måste tro att folk är dumma i huvudet. Om jag börjar motionera och slutar äta socker går jag ner i vikt utan hennes tabletter.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...