måndag 8 september 2008

Bröllopsdag, full och beroende

Maken och jag har varit gifta 18 år idag. Ibland känns det nästan som om jag borde ha tapperhetsmedalj. Fast å andra sidan känner maken säkert så för egen del också så det jämnar ut sig. Firandet gick till väga hemma med tre rätters middag. Utan vin, M spelar innebandymatch mellan 20.10 - 22.00 så vi ska lämna och hämta honom. Maken hade med sig rosor och min favorit choklad golfbollar hem.

Till middagen då. Till förrätt åt vi avocado med creme fraische och stenbitsrom.Till huvudrätt blev det kyckling med potatisgratäng och gorgonzoalsås. 6 dl vispgrädde innehöll bara varmrätten men det blev ljuvligt gott. Kunde inte ha fått bättre mat på restaurang.Som efterrätt åt vi (dyr) glass. Den som kostar 34 kronor för 2 liter och innehåller chokladkross. Till det hade vi chokladsås och strössel. Nu är jag så full i magen att jag inte orkar röra mig mer idag.

Jag gillar som jag har skrivit förut att fynda begagnade saker. Nu har jag börjat titta runt efter eventuella julklappar. Här i staden är begagnat affärerna väldigt begränsade. Det finns Myrorna men dom tar nästan lika mycket betalt som H&M men dom har ett rätt så stort sortiment. Sen har vi Bra&begagnat med billiga priser men ett starkt begränsat urval. Sen är det ju så också om man handlar begagnat och är ute efter till exempel 1 byxa till varje familjemedlem så kanske man bara kommer hem med 1 eventuellt 2 par. Därför gillar jag att shoppa runt på Tradera. Där hittar man (nästan) alltid det man vill ha. Problemet med det är tre: för det första så ser man inte sakerna på riktigt utan bara på bild. För det andra tillkommer porto och ibland är det högre än man tror. För det tredje så blir jag beroende av Tradera. Jag tittar in flera gånger om dagen om jag hittar nya fynd. Förutom julklappar är jag ute efter vinterkläder och regnkläder. L har fina regnkläder på dagis som fortfarande passar men dom hemma är alldeles för små. Alltså en kostnad som tillkommer när man "måste" ha henne på dagis. Sen kan det tillkomma två problem till, för det fjärde så blir jag så arg om någon "snor" mina saker. För det femte kan man inte vara 100 på att sakerna kommer som dom ska. Jag har köpt över 300 saker genom åren och det är bara en sak som inte har kommit och det är S jacka. Den har fortfarande inte kommit och jag kan fortfarande inte bestämma mig om jag ska ge henne negativt eller inte. Hon svarade inte på mina mail förens jag skrev att jag skulle ge henne negativt om hon inte svarade. Då skrev hon bara att jag har skickat jackan, har den inte kommit? Sen efter det har jag inte hört något mer, hon verkar väldigt "jag skiter i allt men det skiter jag i". Sen har hon fått 3 negativa och 11 positiva Men dom negativa var saker som hon hade köpt och inte betalat.

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis till Bröllopsdagen, vi firade siverbröllop i sommar. Att inte köpa dyra julklappar är smart.

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...