fredag 22 augusti 2008

Pinsamt?

Jag har jobbat två kvällar på raken så jag somnar sent och är morgontrött. Så när det skulle komma en och titta på badrummet för att ge kostnadsförslag till renoveringen så fick maken ta det själv. Han kom klockan 7 på morgonen nämligen. När jag gick upp ett par timmar senare såg jag att mina bh:ar hängde i badrummet. Jag hänger dom på draperistången när jag har tvättat dom. Lite pinsamt kanske? Eller inte, jag är så pass erfaren (vill inte skriva gammal) att jag inte bryr mig om vad andra tycker.

Jag vann en jacka på Tradera till S den fjärde augusti. Den har fortfarande inte kommit. Att säljaren har fått sina pengar vet jag för hon skrev ett mail till mig för två veckor sedan att hon skulle posta jackan dagen efter. Jag har mailat henne två gånger senaste veckan och frågat om hon verkligen postat den - inget svar. Idag blev jag förbannad och skrev "jag kan ge dig negativt nu om jag vill eftersom det har gått 2 veckor sedan slutdatum. Jag har mailat två gånger tidigare som du inte svarat på." Två timmar senare skrev hon tillbaka "jag har varit bortrest så jag har inte kunnat läsa mina mail. Har du inte fått jackan?" Har hon postat den så posten har slarvat bort den? Har hon inte postat den fast hon skriver det? Ska jag ge negativt? Jag hatar att ge negativt.

Idag har jag varit och skrivit på anställningspapper för en timanställning på ett privat boende i staden. Grundlönen blir 3400 kronor mer än vad jag har idag. Jag kommer att jobba där någon helg /månad bara. (jag som gillar att jobba så mycket). Jag ska gå bredvid nästa söndag.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...