lördag 16 augusti 2008

Mer tonåringar, kökstjänst

S ska gå på disco ikväll. Dom var 12 stycken som skulle gå från början. Men sen blev det lite av 10 små negerpojkar av det hela. Nu är det 4 stycken som ska gå. S sa att ALLA ANDRA fick gå hem klockan 1 när discot slutar. Det sa vi genast ifrån, senast klockan 12 hämtar vi henne. Det lovade vi. Men sen fick jag höra att två av dom andra tjejerna (en är S bästa kompis C) ska vara hemma senast klockan 11. Den fjärde får vara ute så länge hon vill. Nu kan vi ju inte ändra att S också ska vara hemma 11 eftersom vi har lovat. Men det gör att det inte blir samåkning ikväll utan att vi får åka i två bilar och spruta avgaser.


Som vanligt när jag är ledig efter intensivt jobbande har jag haft kökstjänst. Jag har gjort två färskostar som vi ska äta med kex som mys ikväll. En är gjort av filmjölk och vitlök. Den andra av vaniljyoghurt och apelsin.

Till lunch åt vi ärtsoppa. Frysen är fortfarande full så jag kan inte storbaka. Så istället för vanligt bröd till soppan blev det frukostvåfflor. På dom åt vi smör och hemkokt krusbärsmarmelad.Jag gör mitt bästa för att äta ur frysen så att jag kan koka äppelmos. Jag har slut på burkar så jag ska frysa den i tomma mjölkkartonger. Idag åt vi som sagt var ärtsoppa till lunch. Den låg i en två liters glasskartong i frysen. Imorgon ska vi äta biff med bambuskott (se ärtsoppan). Sen har jag gjort maränger. Jag brukar ha i lite karamellfärg för att piffa upp dom lite. Idag tog jag blå karamellfärg. Det som är bra med det är att den färgar tungan blå så jag kan se vem det är som har norpat från plåten. När jag frågar brukar alla säga "nej det var inte jag". L frågar alltid innan om hon får ta någon och då brukar hon alltid få. Hon säger nämligen "den där står det L på mamma, den måste jag få ta". Till frukosten imorgon körde jag bakmaskinen. När vi precis hade fått den (för säkert 10 år sedan) så satte vi på timern så vi skulle få nybakt bröd på morgonen. Det är bara det att sovrummet ligger precis bredvid köket och bakmaskinen låter VÄLDIGT högt så det har vi slutat med.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...