lördag 23 augusti 2008

Leksaker, värk och presenter.

L har en hel del leksaker på sitt rum. Men det hon leker mest just nu är:

Familjen Kotte. Mamma, pappa och 4 barn.Familjen Påsklämma. Mamma, pappa och 3 barn.Sopborsten och sopskyffeln. "se upp, här kommer sopbilen" brukar hon säga när hon sopar. Golven har aldrig varit så rena som nu.

Min morfar fyller år snart. Han har allt han vill ha och han önskar sig aldrig någonting när man frågar honom vad han vill ha. Jag gillar att baka och jag gillar hemgjorda presenter. Han har dom senaste åren fått en frukostkorg i julklapp. Det är kanske lite tråkigt att ge det i present också. Så jag funderar på att ge honom hembakt bröd när han fyller. Limpa är svårt att hinna äta en hel när man är ensam (inga konserveringsmedel). Så det blir frallor och långpannebröd. Gjorde dubbel sats när jag ändå höll på. Vi har fortfarande slut på bröd och ingen plats i frysen. Sist jag handlade köpte jag Skogaholms limpa. I vanliga fall äter jag en skiva bröd till frukost. I morse fick jag äta två stycken och jag var ändå inte riktigt mätt. Det är bara en massa luft i köpebröd.

Jag har en matberedare som jag har haft i hundra år. Den går sönder mer och mer. Jag gjorde kebabkött och äppeldricka i den idag. För att den ska fungera så får man hålla i den för haken som håller fast skålen i maskinen har gått sönder (nedre ringen). Sen får man peta in i provsticka för att spärren som gör att maskinen startar har gått sönder från skålen (övre ringen).Jag har haft tandvärk sen i början av sommaren. Det är en tand som är provisoriskt lagad som gör ont. Tanden går sönder mer och mer så nu är det nästan bara lagningen som är kvar. Men ändå gör den så förbannat ont. Jag äter Ibumetin praktiskt taget varenda dag och det har hjälp, tills idag. Jag har tagit Ibumetin, jag har tagit Diklofenak, inget hjälper. Det är väl bara att bita i det sura äpplet och gå iväg till tandläkaren. Jag AVSKYR att gå till tandläkaren. Jag är RÄDD för att gå till tandläkaren. Sist jag var där så sa tandläkaren att den inte går att rotfylla längre utan den måste dras ut. Det gör mig ingenting. Jag har rotfyllt en tand och aldrig mer. Jag har dragit ut en tand också men hellre det. Jag får Stesolid innan för att klara av det, men jag skulle behöva Stesolid i flera dagar innan, stressar upp mig mer och mer för varje dag. Datorn står i källaren och nu när jag skulle gå ner hit så snubblade jag i trappen. Det gör att jag nu inte känner av min tand så mycket längre. För jag har ont i båda handlederna, jätteont i ett finger och är sönderskrapad på knäna.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...